عمومی | دانشگاه تهران

توسعه زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی خوزستان با تاسیس پردیس بین‌المللی اروند دانشگاه تهران


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، علی زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران و روسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، پردیس‌ها و مراکز و موسسات دانشگاه تهران در پردیس بین‌المللی اروند دانشگاه تهران برگزار شد، با ابراز خرسندی نسبت به خدمت و همکاری مشترک با دانشگاه تهران برای توسعه منطقه، ابراز امیدواری کرد: با حضور دانشگاه تهران شاهد توسعه روزافزون زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی در این منطقه محروم ولی پر ظرفیت باشیم.

زارعی با توجه به ظرفیت دانشگاه تهران و همچنین همجواری منطقه آزاد اروند با کشور عراق، خاطرنشان کرد: از ظرفیت دانشگاه تهران برای جذب دانشجویان کشور عراق در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف دانشگاهی بتوانیم بهره ببریم.

وی در حاشیه نشست شورای دانشگاه تهران در مینوشهر، بیان کرد: پیرو تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه تهران، مقرر شد تا در راستای توسعه مینوشهر، یک مرکز درمانی در راستای بهره‌مندی در این شهر احداث شود.

زارعی یادآورد شد: بر همین اساس، در نشست شورای دانشگاه تهران، این نوید داده شد تا کار احداث این مرکز درمانی در مینوشهر دنبال و به سرانجام برسد تا در آینده بتوانیم یک کلینیک درمانی را برای مردمان این خطه فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تا از ظرفیت‌های دانشگاه تهران در موضوعات مرتبط با توسعه کشاروزی دانش‌بنیان، شیلات، دامپزشکی بهره‌مند شویم که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز رخدادهای خوبی برای منطقه و مردم عزیز اروند در مینوشهر باشد.