عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز جهانی تشکل های مردم نهاد

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی روز جهانی تشکل های مردم نهاد را تبریک گفت.
به گزارش وبدا، در متن پیام دکتر محمدحسین اعرابی آمده است:
۲۷ فوریه هرسال برابر با ۸ اسفندماه روز جهانی تشکل های مردم نهاد با هدف الهام بخشیدن مردم به فعالیت بیشتر در این سازمانها، تشویق و تعامل بهتر بین سازمانهای غیردولتی، بخش دولتی، خصوصی و گامی کوچک در جهت پاسداشت تلاش ها و دستاوردهای سازمانهای مردم نهاد (سمن ) فعال در نقاط مختلف جهان است.
تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد بخش سلامت میهن اسلامی در قالب مراکز درمانی خیریه ، موسسات خیریه بیمارستانها ، مجامع خیرین سلامت، خیرین و پیام گزاران سلامت ، کانون های سلامت محلات، سازمان های مردم نهاد (سمن)، در نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه نقش آفرینند.
هم اکنون بیش از ۷۰ انجمن و سمن مردم نهاد فعال در عرصه سلامت استان چهارمحال و بختیاری تحت عنوان انجمن های حمایت از بیماران ام اس، سرطانی، تالاسمی و مجمع خیریتن سلامت و ... مشغول خدمت رسانی هستند و فعالیت اعضا و مسئولین این نهادها طی چند سال اخیر قابل تقدیر است.
ضمن گرامیداشت این روز، از تلاشهای اعضا و دست اندرکاران، نیک اندیشان و فعالان و همیاران مردمی، قدردانی به عمل آورده، امیدواریم ثمره این هم اندیشی ها و همیاریها اعتلای شاخصهای سلامت در سطح استان و استقرار عدالت در سلامت برای همگان باشد.