پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

احداث خوابگاه دانشجویی پسران با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از پیشرفت ۳۰ درصدی سرای دانشجویی (خوابگاه) پسران در پردیس دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدجواد فرح بخش در گفتگو با وب دا اظهار کرد: با حمایت های صورت گرفته از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری معاونت توسعه و مدیران فنی دانشگاه، خوابگاه پسرانه با ظرفیت ۱۶۰ نفر در دوطبقه و با زیربنای سه هزارو ۵۵۳ متر مربع در محل پردیس دانشگاه در حال ساخت است.

وی با اشاره تامین اعتبار ساخت این خوابگاه استاندارد دانشجویی بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت متبوع و دانشگاه گفت: زمان بهره‌برداری از این خوابگاه دانشجویی بستگی به تامین منابع مالی دارد اما پیش‌بینی می‌شود در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه تصریح کرد: هم اکنون سرای دانشجویی مشارکتی پسرانه مدافعان سلامت واقع در دانشکده بهداشت و پیراپزشکی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۰۰ تخت در مساحت سه هزارو۶۰۰ متر مربع در اختیار دانشجویان پسر قرار دارد که باتوجه‌به تورم اقتصادی جامعه و افزایش قیمت‌ها به طور حتم سال آینده با افزایش اجاره‌بها خوابگاه‌های مشارکتی مواجه خواهیم بود لذا ساخت این خوابگاه دانشجویی ضرورت پیدا کرد.

این مقام مسئول افزود: برای تامین بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی نیازمند یک عزم جدی و هم‌افزایی از سوی مسئولان استانی، نمایندگان مجلس  و خیرین سلامت هستیم.

دکتر محمدجواد فرح بخش در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش ورود دانشجویان غیربومی در سال های آینده قطعا نیاز به ساخت خوابگاه های بیشتر داریم و با ساخت خوابگاه استاندارد، کیفیت خدمات رفاهی ارایه شده به دانشجویان عزیز بیش از پیش بهبود می یابد.