عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار تنگستان: پروژه‌ای در بنه گز تنگستان به یاد جلیل حسینی اهداکننده عضو احداث خواهد شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، احمد لطفی بیان داشت: اهداء عضو کاری بزرگ، ارزشمند و ایثارگونه است و باید اهمیت آن در جامعه تبیین شود.
فرماندار تنگستان اظهار داشت: هرگاه به سبقه خانواده اهداکننده عضو می‌نگریم بسیار مشخص و قابل‌لمس است که دلیل توانایی انجام چنین کاری، پرورش یافتن در مکتب و ثمره حضور در مسیر امام حسین (ع) است.
لطفی تصریح کرد: فوت اهداکنندگان عضو حقیقتاً شهادت گونه است و باید این سیره، روش و دیدگاه به‌عنوان یک فرهنگ حسنه در جامعه مطرح شود تا روزی که شاهد سبقت گرفتن مردم برای انجام این ایثار واقعاً ماندگار باشیم.

تاکنون ۷۰۰ پیوند عضو در استان اتفاق افتاده است


رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با ایثار افراد اهداکننده عضو تاکنون ۷۰۰ نفر پیوند عضو در استان داشته‌اند و به زندگی عادی خود برگشته‌اند.
علیرضا باقری اظهار داشت: این‌گونه و به این شکل از دنیا رفتن به‌مثابه یک هدیه از جانب خداوند است.
باقری تصریح کرد: هر فردی در جامعه احتمال دارد بیش از ۴ برابر دریافت‌کننده عضو و یک برابر اهدا‌کننده عضو باشد و چه قدر بزرگوارانه است که اگر در موقعیتی قرار گرفتیم که راهی برای برگشت به زندگی وجود نداشت با اهدا عضو به زندگی دیگران کمک کنیم.
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: باید در همه محافل و مجالس از اهداکنندگان عضو یادکرده و آنان را موردتکریم قرارداد تا جامعه با این کار به ارزش والای این عمل انسانی پی ببرد.

بهترین مرگ، مرگی است که با خیروبرکت برای دیگران باشد


رئیس اداره خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز بیان داشت: همه ما روزی از دنیاخواهیم رفت اما چقدر زیباست وقتی مرگ یک نفر موجب خیروبرکت برای دیگران می‌شود و این بسیار ارزشمند و دست‌نیافتنی است.
حجت‌الاسلام محمود عبدالهی افزود: اهداکنندگان عضو نظرکرده خداوند هستند و درواقع این لطف و رحمت خداوند است که بر آنان نازل‌شده است.
وی با تقدیر از خانواده‌های اهداکننده عضو ادامه داد: حرکت خانواده‌های اهداکننده عضو موجب ترویج فرهنگ اهدا عضو در جامعه می‌شود و از این لحاظ از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این دیدار فرماندار تنگستان، رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس اداره خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان و مسئول فرهنگی این شبکه، دهیار و اعضاء شورای اسلامی بنه گز و خانواده زنده‌یاد جلیل حسینی حضور داشتند.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰