عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز: بهترین شیوه برای حفظ دینداری شناخت فلسفه احکام دین است

به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سعید اسمعلی پور در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که در سالن شهریار دانشگاه با حضور نریمانی معاون دانشجویی دانشگاه برگزار شد با تبریک نیمه شعبان و روز معلم در خصوص آشنایی کودکان با مفاهیم دینی، اظهار کرد: شناخت فلسفه دینی به ایجاد باور عمیق در کودکان کمک می کند و در برابر شبهات و تردید هایی که هر روز به شکل و رنگ خاصی از سوی معاندین مطرح می شود پاسخگو خواهد بود.

وی تصریح کرد: کودکان باید در مساله نماز و عبادت شرافت و کرامتی که محصول بندگی است درک کنند و ادای این فرضیه را نه از روی تکلیف بلکه اشتیاق و علاقه و برای شکرگزاری در برابر نعمت های خدا بدانند.

این مسئول به توضیح نقش دین و معنویت در زندگی برای کودکان تاکید کرد و گفت: توصیف نقش دین، معنویت در زندگی و رسیدن به آرامش برای کودکان امر بسیار ضروری است چراکه خداوند تبارک و تعالی ذکر نامش را مایه آرامش بیان کرده اند.

اسمعلی پور گفت: اگر از ابتدای بلوغ شرعی دید معنوی در کودکان ایجاد شود میل و رغبت به عبادت خدا از لوازم غیر قابل اجتناب زندگی می شود و طبعا در نهاد خانواده هم تاثیر عمیقی خواهد داشت.