عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دو سال از مجموع هفت سال طلایی پنجره جمعیتی گذشت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر طیبه احمدزاده در کارگاه‌های آموزشی چالش‌های دخیل در کاهش جمعیت اظهار داشت: چنانچه رده‌های مدیریتی ارشد و میانی و پایه و کارشناسان در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، اداری و... تلاش یکسو و هدفمندی نداشته باشند، کشور به مرز چاله جمعیتی نزدیک خواهد شد.
این کارشناس حوزه جمعیت افزود: در مقوله جمعیت، اولین قدم آگاه‌سازی و تبیین اذهان و نگرش عموم مردم و کارکنان سازمان‌ها و ادارات نسبت به بحران سالمندی جمعیت است.
دکتر احمدزاده تاکید کرد: هر ایرانی در هر سن، جنسیت یا موقعیت شغلی و اجتماعی، سهمی در جوان‌تر شدن ایران دارد و کسب اطلاعات علمی و اجتماعیِ بیشتر، ما را در شناخت این وظیفه یاری می‌دهد.
امسال آموزش‌های گروه جوانی جمعت دانشگاه در دو مبحث " آشنایی با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت " به‌صورت وبینارِ استانی و دیگری در قالب کارگاه‌های حضوری، با عنوان "شناسایی عوامل دخیل در کاهش رشد نرخ باروری " در ستاد مرکزی دانشگاه و مجموعه پردیس ارائه شد.
در کارگاه‌های حضوری جوانی جمعیت، عواملی چون نازایی و روش‌های نوینِ پیشگیری از آن، حرام بودن سقط‌جنین غیرقانونی و معرفی گروه نَفَس (نجات فرزندان سقط) و پیامدهای تک‌فرزندی از دیدگاه روان‌شناختی، مهاجرت نخبگان، وعده تا واقعیت و شاخص‌های بحران پیری جمعیت بحث شد.
انتهای پیام: م.ب ۲۰۲۰