عمومی | دانشگاه تهران

مراسم بزرگداشت استاد مطهری و تجلیل از مقام معلم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم که با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه تهران، خانواده آن شهید دانشمند و جمعی از صاحب‌نظران، استادان و دانشجویان برگزار شد، دکتر معارف، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی ضمن خیر مقدم و با اشاره به تلاقی میلاد امام زمان ( عج ) و شهادت استاد مطهری گفت: «استاد مطهری در بین آثارشان به امام زمان عنایت ویژه‌ای داشته‌اند».

وی با بیان اینکه استاد مطهری در کتاب مهدی موعود از دیدگاه فلسفه تاریخ تشبیهی دارد، افزود: «همانگونه که انسان سه مرحله دوران کودکی، جوانی و کمال عقلی را سپری می‌کند، استاد مطهری در این کتاب عنوان می‌کند که جامعه بشری نیز این سه دوران را پشت سر گذاشته است».

دکتر معارف در ادامه خاطر نشان کرد: «دوران کودکی بشر بیشتر با اسطوره‌ها و افسانه‌ها گذشته است. دوران دیگر حاکمیت علم است که دوره جوانی و شادابی بشریت است، اما در دوره حاکمیت علم گاهی رویکرد شهوت، غضب و ظلم غلبه پیدا می‌کند و همان علم به مانند یک سلاح مخرب ظاهر می‌شود».

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی تصریح کرد: «سومین دوره‌ای که برای بشر ترسیم می‌شود دوران حاکمیت عقل، انصاف، معنویت و عدالت است، که امید داریم با ظهور امام زمان ( عج ) محقق شود».

در ادامه این مراسم دکتر عماد افروغ و حجت‌الاسلام سروش محلاتی در یک نشست تخصصی با موضوع «استاد مطهری و اصلاح دینی»، به تشریح ویژگی‌های علمی استاد مطهری پرداختند.

در این مراسم، هم‌چنین از کتاب جدید شهید مطهری با عنوان «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» رونمایی شد.