پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

۱۳۵ میلیارد تومان کمک خیرین به دانشگاه در دولت سیزدهم

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در طی دوسال در دولت سیزدهم ۱۳۵ میلیارد تومان خیرین، به حوزه سلامت نیشابور کمک کرده اند.
دکتر مجید درّودی با تشکر از حمایت هاو همراهی های خیرین باحوزه سلامت نیشابور گفت: برای احداث دو پروژه مرکز سرطان و دانشکده پزشکی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رایزنی کرده ایم و به زودی احداث این دو پروژه را در دستور کار داریم.
وی همچنین گفت: با اخذ اعتباراتی از وزارت بهداشت، پروژه توسعه اورژانس بیمارستان ۲۲بهمن را با حضور معاون توسعه وزارت بهداشت آغاز خواهیم کرد. مقام عالی حوزه سلامت در ادامه خاطر نشان کرد: نگاه ما در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نگاهی پیشگیرانه و پژوهشی است و مطالعات کهورت در دانشگاه در فاز دوم اجرا قرار گرفته است و درنشست روسای دانشگاههای قطب ۹ کشوردانشگاه به ریاست کارگروه پژوهشی قطب نهم کشور نایل شده است.
دکتر درّودی با بیان اهمیت و ضرورت تامین نیازهای رفاهی و فرهنگی دانشجویان خاطرنشان کرد: هدف ما بسط و گسترش نقشه علمی جدید برای دانشگاه در کشور است و عزم ما تبدیل شدن به دانشگاه تیپ دو و سپس یک است.
مقام عالی حوزه سلامت نیشابور تصریح کرد: به جد دنبال مطالبه گری هستیم و در حوزه آموزش موفق به مستقل شدن رشته پزشکی از دانشگاه مشهد شدیم و با کمک خیر سلامت آقای مهندس وکیلی دانشکده پزشکی را در ۷ هزار متر تاسیس خواهیم کرد؛ همچنین اخذ رشته زیست فناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر دستاوردهای حوزه آموزش است و به زودی با رایزنی با دانشگاه تربت حیدریه رشته بهداشت را در این مقطع اخذ خواهیم کرد.
وی در ادامه به کسب بالاترین رتبه استان در پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: غربالگری بالای ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش افتخاری دیگر در حوزه بهداشت دانشگاه است.
نشست خبری هیئت رییسه دانشگاه با اصحاب رسانه نیم روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه برگزار شد.