پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

بیمارستان عطار نیشابور؛ سرفصل افتتاح پروژه های استان خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیمارستان سوم که به نام بیمارستان عطار نام گذاری شده است در دور دوم سفر رییس جمهور در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش وب دا، دکتر مجید درّودی با بیان این که این بیمارستان به عنوان سرفصل پروژه های سلامت محور استانی افتتاح خواهد شد، افزود: امروز این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد و با ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار هزینه شده تا کنون در حال احداث است واعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را تا اواخر سال تامین خواهیم کردو با افتتاح این بیمارستان ۲۰۵ تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی نیشابور افزوده خواهد شد.
وی همچنین افزود: طی تفاهم نامه ای بیمارستان فیاض در شهرستان فیروزه به زیر مجموعه فضاهای درمانی دانشگاه منتقل خواهدشد و با ادامه ساخت این بیمارستان و افزایش تعداد تخت بیمارستانی از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت؛ تعداد تخت بیمارستانی در نیشابور بزرگ به سرانه تخت بیمارستانی کشور نزدیک خواهد شد.
به گفته مقام عالی حوزه سلامت نیشابور به زودی با ایجاد بخش جراحی قلب باز در نیشابور با کمک و حمایت خیرین سلامت و وزارت بهداشت قطب دوم جراحی قلب باز در غرب استان خراسان رضوی را راه اندازی خواهیم کرد.
دکتر درّودی در ادامه بیان کرد: عزم ما در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رشد تصاعدی است و در شرایط کمبود بودجه های عمرانی در کشور از ابتدای دولت سیزدهم توانستیم ۴۵۴ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی دانشگاه تخصیص دهیم و بالغ بر ۴۰ هزار متر پروژه های در حال احداث داریم.
دکتر درّودی خاطر نشان کرد: مجهز شدن بیمارستان های نیشابور به دومین دستگاه تصویربرداری ام ار آی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیاردتومان  دستاوردی دیگر از حوزه سلامت نیشابور در طی دو سال اخیر است.
وی در پایان گفت: خدمات حوزه سلامت که امروز در دانشگاه علوم پزشکی به مردم ارایه می شود حاصل تلاش خانواده ۴ هزارنفری علوم پزشکی است و امید است بتوانیم در راستای امیدآفرینی و خدمت رسانی بیشتر به مردم  گام های موثرتری  برداریم.
نشست خبری هیئت رییسه دانشگاه با اصحاب رسانه نیم روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه برگزار شد.