عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دیدابا خانواده شهیده زن پرستار انقلاب اسلامی


به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دکتر یزدی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه،ترشیزی مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران و اسلانی مدیر سازمان مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه با خانواده شهیده « شهربانو نجاتی »اولین زن شهید انقلاب اسلامی شهرستان کردکوی دیدار کردند.

در این دیدار دکتر یزدی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه گفت:خانواده معظم شهدا با تقدیم بزرگترین سرمایه خود باعث شدند ایران اسلامی قوی تر و پویا تر شود و نهال انقلاب اسلامی تبدیل به درختی شود که امروزه همه ما به آن افتخار می کنیم و انقلاب اسلامی ایران مرهون ازخودگذشتگی و ایثار خانواده شهدا است.

همچنین ترشیزی مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران افزود؛ شهیده شهربانو نجاتی نماد شجاعت و فداکاری زن ایرانی برای پیروزی انقلاب اسلامی ‌است که با خون خود، مهر تاییدی بر حماسه زنان مبارز این مرز و بوم زده است.

در پایان به رسم یادبود و تکریم از مقام شهیده شهربانو نجاتی تجلیل و با اهدای لوح و هدایا  از خانواده معزز شهید تقدیر شد.


گفتنی است شهیده شهربانو نجاتی از روستای النگ شهرستان کردکوی پرستار شاغل در بیمارستان گنبد در درگیری منافقین کوردل  مورخ چهارم فروردین ۱۳۵۷ با دو تن از همکارانش با اصابت ۴ گلوله به فیض شهادت نایل گشت.