عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: یکی از اهداف اجرای برنامه سلامت خانواده در کنگان داشتن یک مراقب برای هر ۱۵۰۰ نفر است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست با فرماندار کنگان اظهار کرد: در این برنامه به ۲۳ پایگاه سلامت نیاز است که ۷ پایگاه سلامت فعلاً موجود است و در یک بازه زمانی باید به تعداد ۲۳ پایگاه برسیم.
وی تصریح کرد: مراقبین سلامت در این برنامه با انجام یک سری مراقبت‌های اولیه مانند کنترل فشارخون، کنترل دیابت و قبل از اینکه به مرحله بیماری برسند می‌توانند از بیماری آنان پیشگیری کنند.
دکتر برجوئی‌فرد اضافه کرد: در گام‌های بعدی این برنامه با اضافه شدن پزشک به پایگاه‌های سلامت، مراقبت‌ها به‌صورت تخصصی‌تر انجام می‌شود.
این مقام مسئول بهداشتی گفت: برای راه‌اندازی این تعداد پایگاه نیاز به کمک و مساعدت فرمانداری داریم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا با هزینه کم بیش از ۸هزار بیمار دیابتی و فشارخون بالا مشخص شد که اگر این بیماران در آینده از بیماری خودآگاه می‌شدند باید هزینه و آسیب‌های بیشتری را تحمل می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برنامه سلامت خانواده شهری همین مراقبت‌های اولیه و تشخیص بیماری‌های در مراحل اولیه برای پیشگیری از آسیبِ بیشتر بیماری‌ها است.
انتهای پیام /م.ب ۲۰۲۰٫