عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اضافه کردن چای، پودر نسکافه، پودر کاکائو و قهوه به شیر موجب کاهش جذب کلسیم در بدن می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، سودابه زارع بیان داشت: مصرف گروه شیر و لبنیات به علت آنکه مهم‌ترین منبع کلسیم و فسفر است برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها لازم است، همچنین به علت داشتن ویتامین A برای رشد و سلامت پوست هم مفیدند.
زارع بابیان اینکه تصور این موضوع که مصرف زیاد کلسیم خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد کاملاً اشتباه است اظهار داشت: غذاهای غنی از کلسیم نه‌تنها موجب ابتلا فرد به سنگ کلیه نمی‌شود بلکه وجود آن در رژیم غذایی خطر ابتلا به سنگ کلیه را نیز کاهش می‌دهد.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان تنگستان با انتقاد از مصرف پائین سرانه شیر در کشور تصریح کرد: دریافت ناکافی شیر و لبنیات باعث تاخیر در رشد استخوانی و کوتاه‌قدی در کودکان و نوجوانان و افزایش احتمال چاقی و پرفشاری خون و بروز پوکی استخوان در سنین بزرگ‌سالی می‌گردد.
زارع تاکید کرد: دسترسی به رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب برای رشد و نمو و ارتقاء سیستم ایمنی و محافظت در برابر بیماری‌های عفونی و غیر واگیر ضروری است.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به اینکه خواب ضعیف یکی از علل بیماری‌های قلبی است افزود: محصولات لبنی طیفی از ریزمغذی‌ها را فراهم می‌کنند که به خواب‌آوری کمک می‌کنند. یک ساعت قبل از خواب خوردن یک لیوان شیر به همراه کمی عسل راهی مناسب برای ایجاد آرامش، تسکین اضطراب و تسهیل خواب آرام‌تر در شب است.
در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف شیر و سایر مواد لبنی، پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم هم‌زمان با سایر شهرستان‌های کشور در شهرستان تنگستان نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰