عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کارکنان شبکه بهداشت و درمان دشتستان سفیران اهدای عضو می‌شوند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، علی‌رضا باقری افزود: در نشست آموزشی اهدا عضو در دشتستان افزود: به دلیل اینکه انجام امر مهم فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو نمی‌تواند با پرسنل اندک واحد پیوند به‌تنهایی انجام شود، تلاش داریم تا از نیروهای داوطلب در این راه کمک بگیریم.
مسئول فراهم آوری اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ما می‌توانیم با کمک نیروهای داوطلب و دلسوز، برای یاری‌رساندن به بیماران نیازمند به میدان آمده تا بلکه مرهمی بر دردها و زخم‌های بیماران نیازمند پیوند باشیم، به امید اینکه در آینده‌ای روشن که در آن هیچ زن و مردی در لیست انتظار عضو پیوندی جان خود را از دست ندهد.
باقری خاطرنشان کرد: درواقع سفیر اهدای عضو نماینده واحد پیوند اعضا در اقصی نقاط کشور می‌باشد و باید قادر به پاسخ‌گویی سوالات همه‌جانبه و متنوع ملت ایران در مقوله مرگ مغزی و اهدای عضو باشد.
مسئول فراهم آوری اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با مشارکت مراجع و مصوبات قانونی مجلس، شرایط اهدای عضو در حال حاضر بهبود پیداکرده است و حمایت و راهنمای کارکنان بهداشت و درمان، رسانه‌ها، صداوسیما و مراجع نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی و همکاری خانواده‌های جهت مشارکت در این امر بسیار خطیر و انسانی دارند.
باقری اظهار داشت: در حال حاضر آمار اهداء عضو از مرگ مغزی به نسبت اهداء عضو فرد زنده بیشتر است و در سال گذشته ۱۸ نفر مرگ مغزی در استان بوشهر اهداء عضو انجام‌شده است و در مرگ مغزی می‌توان ۸ عضو را به بیماران نیازمند پیوند زد.
وی همچنین بیان کرد: افراد می‌توانند با ثبت‌نام و دریافت کارت اهداء عضو از طریق مراجعه به سایت ehda.bpums.ac.ir
می‌توانند اقدام نمایند.
مهندس ماریا خویش دوست سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز خواستار همکاری و ثبت‌نام کارکنان در این سامانه شد و از کارکنان بهداشت و درمان خواست به‌عنوان سفیران اهداء عضو با توجه به اهمیت موضوع و ارتباط با مراجعین، همکاری نمایند.
جلسه آموزشی اهداء عضو با حضور مسئول فراهم آوری اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کارشناس پیوند بهداشت و درمان، سرپرست و معاون بهداشتی سرپرستان مراکز بهداشتی و درمانی و مسئولین واحدهای ستادی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برگزار شد.
انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰