پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

‍ ‍ نجات زندگی هفت هموطن با اهدای اعضای بانوی نیشابوری


دکتر امیرصادق علیمردانی ادامه داد: زنده یاد لیلا بیگی ۴۲ ساله که در بخش ICU۱ بیمارستان حکیم بستری بود پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده وی به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی افزود: کلیه های زنده یاد لیلا بیگی به آقای ۲۸ ساله درگزی و خانم ۳۷ ساله مشهدی که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند اهدا و پیوند شد.

دکتر علیمردانی خاطرنشان کرد: کبد جانبخش لیلا بیگی به بیمارستان بوعلی شیراز برای نجات جان یک هموطن نیازمند منتقل شد. همچنین قرنیه‌های آن زنده یاد به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخشی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی در پایان ضمن ابراز همدلی، از خانواده جانبخش لیلا بیگی برای اهدای اعضای عزیزشان قدردانی کرد و یادآور شد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می توانند با مراجعه به سایت ehdacenter.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع نمایند.

محبوبه قدمگاهی مسئول واحد شناسایی اهدای عضو معاونت درمان ضمن تسلیت به خانواده ایثارگر زنده یاد لیلا بیگی، از همکاری مطلوب کارکنان بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان حکیم قدردانی کرد.

همکاران دست اندرکار : پرسنل بخش مراقبت ویژه یک (ICU۱) مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم با سرپرستاری آقای معتمدی و سوپروایزران شیفت خانم ها میرزابیاتی و حافظی

همکاران اعزام: آقایان لاریان پور، شورگشتی و قدمیاری