عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: حفظ جان مادر و نوزاد از مهم‌ترین اهداف ساخت تسهیلات زایمانی در مناطق دور از دسترس است

دکتر ماریا خویشدوست در بازدید از مرکز تسهیلات زایمانی خیر ساز تنگ ارم اضافه کرد: یکی از اجزای سلامت و ایمنی مادران، تحقق زایمان ایمن است و از آنجا که اکثر مرگ‌ها و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در حول‌وحوش زایمان اتفاق می‌افتد، بنابراین تامین شرایط لازم برای انجام زایمان ایمن در نظام ارائه خدمات با وجود مرکز تسهیلات زایمانی امکان‌پذیر است.

دکتر خویشدوست بیان کرد: بخش ارم و بوشکان از مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور شهرستان است که در سال‌های اخیر به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آن توجه ویژه‌ای شده است.
وی بیان کرد: مرکز تسهیلات زایمانی تنگ ارم با کمک موسسه خیریه یاوران امید و خیر سلامت خانم دکتر ناهید اخلاقی در زمینی به مساحت ۱۴۸ مترمربع و اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون تومان در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم در حال احداث است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با تکمیل مرکز تسهیلات زایمانی خیر ساز تنگ ارم، زایمان مادران باردار مناطق بخش ارم در محیطی مطلوب و با تجهیزات پزشکی مناسب انجام شود و ارجاع مادران به مراکز درمانی شهرستان روند کاهشی داشته باشد.
در بازدید از مرکز تسهیلات زایمانی در حال احداث و مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری دشتستان و مدیرکل امور بانوان استانداری با هیئت همراه، بخشدار بخش ارم و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تنگ ارم حضور داشتند.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰