عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

عملکرد مدیریتی مدیران بهداشتی و درمانی دانشگاه و چالش های حوزه سلامت استان بررسی شد

جلسه بررسی عملکرد مدیریتی مدیران بهداشتی و درمانی دانشگاه و چالش های حوزه سلامت استان با حضور دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه، دکتر ایروانی مشاور بهداشتی رئیس دانشگاه، دکتر شبیهی معاون بهداشتی و سایر معاونین، مدیران و روسای شبکه های بهداشت و درمان و مدیران مراکز درمانی استان در سالن شهید آوینی حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر سعید گل فیروزی در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای پویش ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشارخون بالا) گفت: موضوع پویش ملی سلامت بسیار مهم است و جزو تاکیدات رئیس جمهور محترم و مقام عالی وزارت می باشد و با کنترل و تشخیص به موقع فشار خون و دیابت می توان روند پیشرفت این بیماری ها را کند نموده و ضمن نجات زندگی هزاران نفر در هزینه های حوزه سلامت نیز صرفه  جویی گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن عرض تشکر و خداقوت به همه عوامل دخیل در اجرای پویش ملی سلامت گفت: مدیران و روسای مراکز بهداشتی و درمانی تمام توان و نیروهای خود را بکار گیرند تا بتوانیم پوشش کامل مردم استان در این طرح را اجرایی نماییم.
و
ی در ادامه ضمن تاکید بر بکارگیری از ظرفیت بسیج، خواستار تشکیل تیم نظارتی برای بررسی مراکزی که وضعیت مطلوبی ندارند شد.
سیدرضا حسینی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه نیز در این جلسه به تشریح اهمیت و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه های علوم پزشکی و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته طی ۲ سال اخیر در روابط عمومی پرداخت و گفت: روابط عمومی ها می توانند به صورت ویژه فعالیت ها و عملکرد واحدهای دانشگاه را منعکس و در جهت جهاد تبیین و امیدآفرینی گام بردارند.
وی گفت: اگر ما ذهن و ذائقه مخاطب را به یک شکل هنرمندانه ای جذب نکنیم قطعاً شکست خواهیم خورد ما باید به سمتی برویم که همه مدیران اهمیت اطلاع رسانی و روابط عمومی را درک کنند. و وقتی به شکل درست و صحیح اقدامات و عملکرد واحد خود را معرفی نماییم قطعاً مخابان خود را جذب خواهیم کرد. در این خصوص با تشکیل شورای اطلاع رسانی میتوان گامهای بلندی برداشت.
در ادامه دکتر حدادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را یک واجب عینی و فوری دانستند و همه ما مکلف به انجام آن در حوزه های فعالیتی خود هستیم و از مدیران دانشگاه خواست از تمام توان خود در عرصه اطلاع رسانی استفاده نمایند.

در این جلسه مدیران شبکه های بهداشت و درمان و روسای بیمارستانهای شهرستانهای مینودشت، کردکوی، کلاله و رامیان گزارش عملکرد مدیریتی از اقدامات انجام شده و اهم مشکلات، الویت های بهداشتی و درمانی و چالش های مهم حوزه سلامت و راهکارهای لازم برای برطرف نمودن این چالش ها در شهرستان های تابعه خود را ارائه دادند.