عمومی | دانشگاه تهران

شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به انسانیت است | شهید سلیمانی برای منطقه ما نماد صلح و آرامش است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب در آئین اعطای تندیس به «نمادهای مقاومت» که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به قرارگیری در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطر همه شهدای انقلاب، مقاومت، مدافع حرم و مدافع امنیت را گرامی داشت و گفت: شهادت این مرد بزرگ در تاریخ تحولات کشور ما یک اتفاق معمولی نبود، کشور ما به برکت نهضت بزرگ امام (ره) در طول شصت سال که از نهضت امام راحل می‌گذرد، در مقاطع مختلف شخصیت‌های برجسته‌ای را تقدیم عظمت اسلام و انقلاب کرده است. شخصیت‌های بزرگ و نقش‌آفرین در فضای عمومی جامعه که اسامی آنها کتاب قطور پرافتخاری را برای نهضت امام ایجاد کرده است اما در بین همه این شهدا، شهیدی مانند حاج قاسم عزیز بسیار نادر و انگشت‌شمار است.
دکتر اسماعیلی تصریح کرد: شهیدی که بیش از چهار دهه در همه میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار حضور پیدا کرد؛ قهرمانانه وارد و پیروزمندانه خارج شد. در طول سالیانی که فرماندهی شرق کشور را در سپاه پاسداران برعهده داشتند با تلاش شبانه‌روزی مناطق مختلف کشور را در امنیت کامل قرار دادند. از زمانی که مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفتند جبهه مقاومت حتی یک مورد شکست هم نداشت.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: این شهید بزرگوار در سخت‌ترین شرایط پشت سر امام خودش ایستاد و اجازه نداد پرچم مقاومت بر زمین بیفتد. تمام نقشه‌های صهیونسیتی و هم‌پیمانانش را در منطقه نقش بر آب کرد. این شهید بیش از آنکه نماد شجاعت باشد، برای منطقه ما نماد صلح و آرامش است. شهید سلیمانی همه عمر خود را صرف کرد تا نهضت بزرگ اسلامی در منطقه اعتلا پیدا کند.
دکتر اسماعیلی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند خطر شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از زمان حیات وی است. مکتب شهادت رتبه‌ای ملکوتی به این شهید والامقام داده است و دعای خیر این شهید در کنار امام شهدا پشت سر این نهضت است.
عضو هیات امنای دانشگاه تهران با بیان اینکه همه اقشار به حاج قاسم عشق می‌ورزند، تاکید کرد: حاج قاسم اسطوره ملت ایران و ملت‌های مسلمان و همه آزادی‌خواهان در همه نقاط دنیاست. حاج قاسم نه تنها متعلق به مردم ایران و ملل مسلمان، بلکه متعلق به انسانیت است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیروزی‌های مقاومت، خروج رژیم صهیونسیتی از لبنان، جنگ سی و سه روزه و جنگ بیست و دو روزه، تصریح کرد: جریان‌های غربی خواب از بین بردن مقاومت را دیده بودند. این شهید بزرگوار در سخت‌ترین شرایط پشت سر امام خودش رهبر انقلاب ایستاد و اجازه نداد پرچم مقاومت زمین خورد.