عمومی | دانشگاه تهران

آغاز نظارت هوشمند بر وضعیت برگزاری کلاس‌های درس همه مقاطع دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر فاطمه نارنجی ثانی، رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت برگزاری مستمر و نظام‌مند کلاس‌های درس به عنوان یکی از مهمترین الزامات تحقق آموزش هدفمند و ماموریت‌گرا در دانشگاه تهران، فرآیند نظارت بر وضعیت برگزاری کلاس‌های درس (تشکیل یا عدم تشکیل کلاس‌ها) از طریق سامانه جامع آموزش و در قالب یک اپلیکیشن هوشمند طراحی شده است.
وی درباره این فرآیند توضیح داد: معاونت آموزشی هر واحد دانشگاهی به صورت روزانه و مستمر موظف است وضعیت برگزاری کلاس‌های درس در مقاطع سه گانه را به تفکیک مقطع، رشته و ساعت برگزاری کلاس ثبت کند.
رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران افزود: در همان لحظه که معاونت آموزشی واحد دانشگاهی نسبت به ثبت گزارش وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری کلاس اقدام می‌کند، پیامک برای استاد درس ارسال می‌شود.
دکتر نارنجی ثانی خاطرنشان کرد: استاد درس موظف است بر اساس پیامک‌های ارسالی نسبت به تحقق برگزاری ۱۶ جلسه آموزشی تا پایان نیمسال تحصیلی اقدام کند و در این چارچوب تعداد کلاس‌های جبرانی مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه در سامانه بهستان دانشگاه تهران، فرآیندنویسی این هدف انجام شده و سامانه سپاری شده است؛ تاکید کرد: معاونت‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدهای دانشگاه به صورت روزانه و مستمر اطلاعات کلاس‌ها را ثبت می‌کنند و معاونت آموزشی دانشگاه نیز گزارش هفتگی از وضعیت برگزاری کلاس‌های درس اساتید و گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها تهیه می‌کند.