عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تست رایگان قند و فشارخون برای بیش از ۲۴هزار نفر در سامان انجام شد

وبدا؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان سامان از اجرای پویش ملی سلامت برای بیش از ۲۴ هزار و ۸۱۴ نفر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر رامین ریاحی در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب تاکنون بیش از ۲۴ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۸۲.۶ درصد از جمعیت هدف (۳۰۰۳۵ نفر) درشهرستان  سامان در پویش ملی سلامت مشارکت کرده اند.

وی افزود: با اجرای این طرح ۱۲۹ نفر بیمار جدید با احتمال ابتلا به فشارخون بالا و ۶۸ نفر محتمل به بیماری دیابت شناسایی شده است.

دکتر ریاحی ادامه داد: همچنین زنگ هشدار خطر ابتلا به بیماری برای ۵ هزار و ۴۵۳ نفر پیش فشارخون و هزار و ۳۷ نفر پره دیابت در شهرستان سامان به صدا درآمد.

وی یادآور شد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در شهرستان سامان با حضور ۳ تیم سیار ، ۳۰ بهورز، ۱۲ مراقب سلامت و مشارکت و همکاری کلیه کارشناسان سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، پرستاران، ماماهای خانواده، پزشکان، امور آزمایشگاهها و پشتیبانی واحدهای اداری و مالی از ۲۰ آبان آغار شد و تا ۱۵ دیماه به صورت فعال ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان سامان ؛ هم اینک ۷ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۹ خانه بهداشت و ۲ پایگاه سلامت در این شهرستان سامان فعال و اماده ارائه خدمات به مردم می باشد.

شایان ذکر است: شهرستان سامان با ۲۳ روستا و ۲ شهر دارای بالغ بر ۴۰هزار نفر جمعیت است که ۵۸ درصد از این جمعیت را روستایی و ۴۲ درصد را شهری تشکیل میدهد.