پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

نشست هم اندیشی مدیر کل امور خیّرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت با صاحبان صنایع نیشابور بزرگ برگزار شد


دکتر حامد سلیمانی در گفت و گو با وبدا گفت: با توجه به ظرفیت بی نظیر خیّرین سلامت و همچنین وجود صنایع متعدد در نیشابور بزرگ، این نشست با موضوع "بنگاه های اقتصادی- مسئولیت اجتماعی و همچنین بررسی چالش های تسهیلات ویژه خیّرین سلامت و معافیت های مالیاتی"، با حضور؛ مدیران محترم صنایع، رئیس محترم اداره مالیاتی، رئیس محترم اداره صمت، مدیر کل محترم خیّرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت، معاون محترم هماهنگی امور استانهای مجامع خیّرین سلامت کشور، مدیر محترم واحد CSR وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و سایر مقامات شهرستانی، برگزار گردید.
دکتر مجید درّودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، ضمن قدردانی از حضور گرم صاحبان صنایع نیشابور بزرگ در این نشست، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آمادگی کامل برای ایجاد ارتباط موثر و دو سویه را با فعال کردن دفاتر ارتباط دانشگاه با صنعت دارد و کمک به واحد های تحقیق و توسعه و اجرای طرح های پژوهشی جهت رشد و ارتقای صنعت از اولویت های معاونت پژوهشی دانشگاه می باشد.
مقام عالی حوزه سلامت نیشابور همچین گفت: ما آمادگی داریم و به دنبال آن هستیم که طرح های پایلوت وزارت متبوع در خصوص مسئولیت پذیری اجتماعی را در سطح دانشگاه و حوزه صنعت نیشابور بزرگ اجرا کنیم.
مهندس محمد جواد حیدری پور، مدیر کل امور خیّرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور پیشرو در اجرای سیاست های حوزه مشارکت های اجتماعی وزارت متبوع می باشد و نیشابور اولین دانشگاهی است که در خصوص مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی پیشقدم و پیشرو شده و جلسات هماهنگی و هم اندیشی را آغاز نموده است.نیشابور به عنوان دومین قطب صنعت شرق کشور می تواند با استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و مشارکت پذیری قدم های بزرگی را به نفع سلامت مردم بردارد.
مهندس باغشنی، مدیر محترم اداره مالیاتی نیشابور نیز در این نشست، از آمادگی کامل برای تسهیل در جهت مشارکت فعالان اقتصادی برای حوزه سلامت نیشابور بزرگ و استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در جهت توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی نیشابور بزرگ خبر داد.
دکتر سراج، رئیس محترم اداره صمت نیشابور با بیان عملکرد درخشان صنایع در دوران کرونا، نیشابور را با داشتن ۳۸۰ واحد فعال صنعتی، پیشرو در حوزه صنعت و معدن دانست.
شایان ذکر است ثمره مهرورزی خیرین سلامت در سطح نیشابور بزرگ طی دو سال اخیر بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان می باشد که فعالان اقتصادی سهم قابل توجهی از این رقم را داشته اند.