عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پیشنهادات سازنده دانشجویان گره گشای مشکلات است

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دانشجویان با پیشنهادات سازنده می توانند در حل مشکلات و بهبود امور یاریگر باشند.

به گزارش وبدا، دکتر اعرابی در آیین بزرگداشت روز دانشجو با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والامقام دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت و بویژه شهدای دانشجو اظهار داشت: دانشجویان زندگینامه شهدا را بخوانند، بسیاری از فرماندهان و فرمانداران در دوران جنگ جوانان بودند، امروز نیز باید برای موفقیت کشور درعمل به دانشجویان اعتماد کرد و میدان داد.

وی با بیان اینکه کار در کنار دانشجویان، شیرین‌ترین خدمت است افزود: روز دانشجو فرصتی برای درک بیشتر اهمیت دانشجو و دانشگاه در کشور است و‌ دانشجویان باید با شناخت جایگاه خود، درخصوص وظایفشان بیشتر بدانند و عمل کنند.

دکتر اعرابی با بیان اینکه روز دانشجو از سال ۱۳۳۲ رقم خورده است افزود: مطالبه گری درست دانشجویان می تواند مشکلات جامعه را حل کند، شرایط موجود باید از دید دانشجویی تحلیل و پیشنهادات سازنده برای حل مشکلات و بهبود امور از سوی دانشجویان ارائه گردد.

وی اضافه کرد: بهره گیری از شورای مشورتی دانشجو می تواند در تصمیم سازی و پیشرفت امور یاری گر باشد.
دکتر اعرابی یادآور شد: هم اکنون استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه در جهت افزایش کیفیت اموزش و پرورش دانشجویان در اولویت قرار دارد.

دکتر اعرابی در پاسخ به مطالبه دانشجویان درخصوص کمبود فضای فیزیکی گفت: تا یک سال آینده دانشکده های جدیدالاحداث در پردیس رحمتیه افتتاح و تجهیز می شوند و فضای فیزیکی اموزشی در بیمارستان ها و مراکز اموزشی درمانی نیز بهسازی و بازسازی خواهد شد.

وی ایجاد فضای خوابگاه متاهلی را از دیگر برنامه های پیش رو عنوان کرد و افزود: در نخستین روزهای کاری با بازدید میدانی از وضعیت دانشکده علوم پزشکی بروجن، رفع مشکلات مرتبط با خوابگاه دانشجویی بروجن در دستور کار و در اولویت قرار گرفت و به زودی مرتفع خواهد شد.

وی از سرگیری برگزاری تریبون آزاد و کرسی های آزاد اندیشی در فضای دانشجویی خبر داد و گفت: کاردانشجویی فرصتی برای فعالیت دانشجویان در عرصه های مختلف و کسب تجربه است و پرداختی های مرتبط با کاردانشجویی باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد، با اتخاذ تصمیمات درست بتوان در حل مشکلات و بهبود شرایط در راستای خدمت به دانشجویان عزیز بیش از پیش سهیم باشیم.