عمومی | دانشگاه تهران

توصیه رئیس دانشگاه تهران به دانشجویان:سوءمدیریت درهر سطحی از مدیریت دانشگاه را هرگز تحمل نکنید و در مطالبه‌گری به مقدورات توجه داشته باشید |دانشجویان دانشگاه تهران لایق بهترین‌ها هستند وخدمت و رسیدگی به مسائل حتی ریز و جزئی آنها را برای خود افتخار می‌دانم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران از فضاهایی نظیر کلاس‌های درس، سلف سرویس، نمازخانه و محل اختصاص داده شده برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان دانشکده تجارت و مالیه بازدید کرد و در ادامه با حضور در جمع دانشجویان، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، به مطالبات و پیشنهادهای نمایندگان بسیج دانشجویی و شورای صنفی و همچنین دیگر دانشجویان دانشکده تجارت و مالیه پاسخ داد.

گسترش فضای فیزیکی در اختیار دانشکده تجارت و مالیه، تسریع در کلنگ‌زنی ساختمان اختصاصی دانشکده تجارت و مالیه، تجهیز کتابخانه، راه‌اندازی سایت، پیگیری بورسیه شدن دانشجویان در دستگاه‌های اجرایی نظیر گمرک و سازمان امور مالیاتی، گسترش زمینه‌های آشنایی دانشجویان با محیط واقعی صنعت و فضاهای حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های کارآموزی، تغییر سرفصل برخی دروس، برگزاری دوره‌های کاربردی، ارائه دروس توسط استادان مدعو از صنعت، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، فعال کردن مرکز آموزش‌های آزاد، ارتباط بیشتر با صنعت و بازدید از مراکز صنعتی، سامان‌دهی سرویس‌های رفت و برگشت و امکانات ورزشی از جمله مسائلی بود که دانشجویان دانشکده تجارت و مالیه با رئیس دانشگاه در میان گذاشتند.

رئیس دانشگاه تهران، انتقادهای دانشجویان دانشکده تجارت و مالیه را نشانه رویکرد تعاملی دانشجویان در ابراز نقد و در راستای رشد و ارتقای این دانشکده ارزیابی کرد و درباره سیر راه‌اندازی دانشکده‌ها در دانشگاه تهران، گفت: اگر سیر شکل‌گیری و تکامل دانشکده‌ها در دانشگاه تهران را از گذشته دور تاکنون ملاحظه کنید، دانشکده‌های تازه تاسیس، یک مسیر پر فراز و نشیبی را طی می‌کنند تا به یک مرحله بلوغ کافی برسند.

استاد تمام دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود به فلسفه تاسیس و راه‌اندازی این دانشکده اشاره کرد و گفت: فلسفه شکل‌گیری دانشکده تجارت و مالیه با یک رویکرد کاملاً متفاوت، تقاضامحور و متناسب با تقاضای بازار بود تا خلایی که سازمان‌ها داشتند، توسط فارغ‌التحصیلان این دانشکده جبران شود. از این رو، با سازمان گمرگ و سازمان امور مالیاتی قراردادهایی امضا شد و آنها اعلام کردند که آمادگی استخدام تمام فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت گمرک و مرتبط با امور مالیاتی را دارند.

دکتر مقیمی با تاکید بر اینکه دانشگاه به اشتغال دانش‌آموختگان خود توجه دارد، گفت: برخی معتقدند که دانشگاه باید فقط کارکرد آموزش و تربیت نیروی انسانی تحصیلکرده را بر عهده داشته باشد و با تحویل فارغ‌التحصیل به جامعه، نقشش به پایان می‌رسد و وظیفه ندارد که به موضوع اشتغال‌زایی دانش‌آموختگان بپردازد. ولی رویکرد ما در مدیریت دانشگاه این است که وقتی صحبت از دانشگاه کارآفرین می‌کنیم، باید به فکر اشتغال دانشجو هم باشیم. این رویکردی بود که در راه‌اندازی دانشکده تجارت و مالیه هم مدنظر داشتیم.

دکتر مقیمی، خدمت به دانشجویان، ولو رسیدگی به مسائل ریز و جزئی را برای خود افتخار دانست و اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه تهران از بهترین نخبگان کشور و لایق بهترین‌ها هستند و مدیریت دانشگاه در تامین رضایتمندی، رفاه و آسایش دانشجویان به همراه همکاران، شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان دانشجویان بنشانیم.

وی با دستور به رئیس و معاون اجرایی دانشکده تجارت و مالیه به منظور رسیدگی سریع به درخواست‌های صنفی که در زمان کوتاهی قابلیت رفع شدن دارند، درباره مطالبات کلان دانشجویان مبنی بر احداث فضای فیزیکی اختصاصی این دانشکده نیز بیان داشت: احداث ساختمان دانشکده‌های تازه تاسیس از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار دانشگاه تهران است که با تکمیل مراحل قانونی، کلنگ احداث ساختمان‌ها به زمین زده می‌شود. احداث ساختمان فقط به زمین و منابع مالی نیاز ندارد بلکه یک فرآیند قانونی وجود دارد که لازم است طی شود که البته به همکاری و تسریع امور از سوی دستگاه‌های مسئول، امیدوار هستیم.
دکتر مقیمی همچنین درباره تامین و خریداری کتاب برای دانشکده تجارت و مالیه، به میزان یک میلیارد ریال به مبلغ مصوب برای خرید کتاب اضافه کرد و این مبلغ برای تامین کتاب‌های کتابخانه این دانشکده به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت. رئیس دانشگاه تهران برای حل مشکلات تاکید کرد: یک مدیر خوب و با تفکر راهبردی باید مرزگستر سازمان باشد و برای فراهم آوردن امکانات و انتقال آن به سازمان تلاش کند.

وی در خصوص درخواست دانشجویان برای ارتباط با صنعت نیز به معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد که در نوبت‌دهی به دانشجویان دانشکده‌های مختلف جهت گذراندن اردوی مهارتی شبانه‌روزی در پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه، یکی از اولویت‌ها برای دانشجویان دانشکده تجارت و مالیه در نظر گرفته شود تا دوره‌های مهارت‌ورزی و بازدید از محیط واقعی صنعت را تجربه کنند.

دکتر مقیمی همچنین اظهار داشت: در مجموعه جدید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که احداث آن به زودی آغاز می‌شود، چند واحد از این فضاهای فیزیکی برای استقرار هسته‌های فناور، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با دانشکده تجارت و مالیه اختصاص داده شود، مشروط بر اینکه این شرکت‌ها از ظرفیت دانشجویان این دانشکده در هسته‌های تخصصی خود بیشتر استفاده کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از دانشجویان دانشکده تجارت و مالیه که با رویکرد انتقادی و در عین حال محترمانه، مطالبات خود را مطرح کردند، از آنها خواست که حتماً این روحیه را در خود حفظ کنند و در هر سطحی از مدیریت دانشگاه، سوءمدیریت را هرگز تحمل نکنند و مدیران را به پاسخگویی وادار نمایند؛ ولی اگر کاستی‌ها ناشی از کمبود امکانات است، مطالبه‌گری خود را مطابق مقدورات تنظیم نمایند و رویکرد منصفانه داشته باشند.