عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

​​​​​​​ پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مناسبت روز جهانی داوطلب

روز جهانی داوطلب (۵دسامبر- ۱۴آذر) زمانی مناسب جهت ارتقای فعالیت های داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه سلامت است. داوطلبان با شجاعت، انسان دوستی و اراده قوی خود، بهبود زندگی مردم را در شرایط دشوار تسهیل می‌کنند. مشارکت خالصانه و انسانی داوطلبان مردمی باعث سالم زیستن و ارتقای سطح سلامت جامعه می شود و مشارکت و همکاری داوطلبان و گروه های جهادی کاهش مشکلات بهداشتی و توسعه سلامت جامعه را به دنبال دارد. بدون تردید فعالیت آنان در ارتقاء شاخص های بهداشتی اثرگذار بوده است. نقش محوری داوطلبان سلامت اعم از رابطین سلامت، سفیران سلامت، خیرین و موسسات خیریه، بسیج مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های دانشجویی، گروه‌های جهادی، کانون‌های مساجد وهیئات مذهبی و اتحادیه‌ها، معتمدین ، چهره‌های شاخص فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، علمی، هنری ، ورزشی، هلال احمر، کانون‌های سلامت روستاها و محلات شهری در کلیه برنامه‌های حوزه سلامت به‌ویژه در کنترل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ انکارناپذیر است و به ‌عنوان بخشی از بدنه فعال جامعه در انتقال اهداف، مفاهیم و پیام‌های نظام سلامت نقش آفرینند.

روز جهانی داوطلب، امسال با شعار " قدرت در کنش جمعی است، اگر هر کسی انجام دهد "  بهترین فرصت برای توسعه فرهنگ فعالیت های داوطلبانه و مشارکت اجتماعی بویژه ارتقای سلامت عمومی در مسیر توسعه پایدار و همه جانبه در دولت مردمی است و به ما یادآوری می‌کند که هر فرد با مسئولیت پذیری توانایی تحقق تغییرات مثبت جمعی را دارد. این شعار تاکید می‌کند که همه ما، با فعالیت داوطلبانه و با همکاری با دیگران می‌توانیم بهبودی قابل توجه در جوامع خود و جهان رقم بزنیم.

اینجانب روز جهانی داوطلب را  به تمامی داوطلبان در گروههای مختلف مردمی و بویژه داوطلبان سلامت تبریک و تهنیت عرض نموده و برای یکایک تلاشگران این عرصه خطیر، توفیق روزافزون و سلامتی و سربلندی از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

دکتر سعید گل فیروزی
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان