پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

حضور نمایندگان وزارت بهداشت به منظور بازدید از زیرساخت های آزمایشگاهی معاونت بهداشت دانشگاه

سرپرست معاونت بهداشت گفت: نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز شنبه یازدهم آذر۱۴۰۲، به منظور اجرای طرح شبکه آزمایشگاهی از زیر ساخت ها وشرایط موجود در آزمایشگاه های معاونت بهداشت به عنوان یک پایلوت طرح کشوری، بازدید به عمل آوردند.
دکتر حامد جزجلالیان در گفتگو با وب دا، اجرای این طرح را افتخار بزرگی برای دانشگاه علوم پزشکی نیشابور دانست و خاطرنشان کرد: در این برنامه هر چهار یا پنج مرکز خدمات جامع سلامت به یک آزمایشگاه میانی، متصل می شوند و نمونه ها با رعایت شرایط استاندارد به مرکز معین آزمایشگاهی آن منطقه منتقل می شود و پس از انجام آزمایش ها بر روی نمونه ها، نتایج با استفاده از شبکه اینترانتی دانشگاه به مرکز ارسال می شود؛ همچنین درصورت تخصصی تر بودن آزمایش، نمونه ها به آزمایشگاه مرکزی بهداشت نیشابور منتقل خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت نیشابور هدف از اجرای این طرح را افزایش دسترسی مردم به خدمات آزمایشگاهی، صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از تکنولوژی درجهت افزایش بهره وری ذکر کرد.
دکتر جزجلالیان اجرای صحیح این طرح را گامی موثر در افزایش دسترسی جمعیت به خدمات آزمایشگاهی دانست و افزود: با اجرای صحیح و کامل این طرح، نه تنها ارائه خدمات آزمایشگاهی سطح دو و سه به جمعیت تحت پوشش در دورترین نقاط، امکان پذیر می شود بلکه در کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از تجهیزات و نیروی انسانی و در نتیجه افزایش بهره وری، اهمیت بسزایی خواهد داشت.

هلیا مقصودی مسئول امور آزمایشگاه های معاونت بهداشت اهمیت برنامه ریزی برای افزایش بهره وری را از وظایف اصلی تمامی بخش ها در شرایط حال حاضر دانست و گفت: با توجه به وجود زیرساخت های لازم، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به عنوان یکی از چند دانشگاه منتخب برای اجرای آزمایشی طرح، تعیین گردید. این طرح با سطح بندی آزمایشگاه ها، راه اندازی مراکز نمونه گیری و انتقال نمونه به نزدیکترین آزمایشگاه میانی، امکان انجام تمامی آزمایشات در تمام سطوح بدون هزینه کرد اضافی را فراهم می آورد.
مقصودی در پایان از حضور وهمراهی کلیه همکاران به ویژه آقایان دکتر محمدیان، دکتر یعقوبی ودکتر قاسمی اعضای هیئت علمی و مسئولین فنی آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور به خاطر حضور وهمراهی تشکر کرد.

دکتر اشعاری، رئیس واحد مدیریت شبکه آزمایشگاهی، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات آزمایشگاهی و خانم ها نفیسی و اسلامی ارزیابان آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت همچینن به منظور بازدید از زیرساخت های موجود در معاونت بهداشت دانشگاه  از شبکه بهداشت ودرمان زبرخان، مرکزخدمات جامع سلامت حمیدآباد وآزمایشگاه مرکز بهداشت بازدید به عمل آوردند.