عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

نکات ضروری رعایت بهداشت دانش آموزان در مدرسه


وبدا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همواره رعایت بهداشت فردی علاوه بر حفظ سلامت شخص، ضامن سلامتی جامعه است.
به گزارش وبدا،‌ دکتر علی احمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی مثل شست و شوی دست ها می تواند ازانتقال بسیاری از بیماری ها و عوامل بیمای زا جلوگیری کند.
وی درخصوص پیشگیری از شیوع بیماری بین دانش آموزان و در مدارس افزود: عدم استفاده از ظروف مشترک مثل لیوان برای نوشیدن اب از دیگر موارد مهمی است که باید دانش آموزان به ان توجه کنند.
وی ادامه داد: احتیاط بهداشت فردی در شیوع شپش سر نیز اهمیت دارد بویژه در زنگ ورزش که دانش آموزان لباس ها در یک جای مشترک قرار می دهند.

سلامت بینایی و شنوایی دو عامل موثر در یادگیری دانش اموزان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: جامعه دانش آموزی باید به سلامت بینایی و شنوایی اهمیت دهد چرا که منجر به سردردهای مزمن، اختلال در یادگیری دروس و عدم ایجاد ارتباط و دوستی با سایر دانش آموزان می گردد.
دکتر احمدی یادآور شد: در بدو تولد غربالگری شنوایی برای نوزادان انجام می شود و خدمات درمانی از موارد کم شنواتیی تا کاشت حلزون از سوی معاونت بهداشت استان انجام می شود.
وی ادامه داد: این موضوع در جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان حائز اهمیت است.
دکتر احمدی خاطرنشان کرد: همچنین دانش آموزان باید در مدرسه و محیط ها بازی از عوامل خطر و آسیب رسان به شنوایی و بینایی اجتناب و مراقبت کنند.

رعایت بهداشت ارگونومی برای  پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: نحوه صحیح نشستن سر کلاس درس و یا محل کار و نحوه کار با وسایل اموزشی و استفاده از موبایل و تبلت از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه والدین و دانش آموزان و کادر مدرسه باشد.
وی افزود: رعایت بهداشت ارگونومی از بروز بسیاری از ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی همچون سردرد و گردن درد مزمن جلوگیری خواهد کرد.

دکتر احمدی یادآور شد: طریقه درست نشستن و بلند شدن و نحوه تحریر و نگارش و نوشتن نیز در سلامت جسمی دانش آموزان مهم است که والدین نیز باید به این موارد توجه داشته باشند.

به گفته وی؛‌ چنانچه موراد ذکر شده مطابق معیارهای استاندار به لحاظ ارگونومی رعایت شود میتوان از بروز مشکلات و بیماری های عضلاتی و اسکلتی در بزرگسالی پیشگیری کرد.