عمومی | دانشگاه بیرجند

بازدید رئیس دانشگاه از گلخانه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند از گلخانه پردیس دانشکاه بازدید کرد. وی در این بازدید در جریان روند اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا قرار گرفت.
در این بازدید  مهندس صفایی، مشاور و ناظر فضای سبز به اهم فعالیتهای صورت گرفته در آبان ماه جاری اشاره کرد و. گفت: در این ماه از ارقام مختلف گل‌ها و گیاهان زینتی نظیر شمعدانی، شاه پسند، رز و بو مادران حدود ۵۰ هزار قلم تهیه و جهت ریشه‌دار کردن به گلخانه‌ها و شاسی‌های گرم و سرد منتقل گردید. همچنین تاکنون بیش از ۲۵۰۰ پایه مادری از گل‌های حساس به سرما از محوطه جمع آوری و پس از انتقال به گلدان در گلخانه‌های گرم جای گرفته است.
وی گفت: از ابتدای آبان ماه انتقال گل‌های فصلی از محل خزانه پرورش گل‌های زینتی دانشگاه آغاز شده است. گیاهان مقاوم به سرما نظیر کلم‌های زینتی در دو رنگ، بنفشه در ۷هفت رنگ و همیشه بهار و غیره به باغچه‌ها و گلکاری محوطه‌های دانشگاه، میادین و حاشیه‌ها منتقل شده است. گل‌های زینتی فوق تماماً تولید شده در خزانه گل و گیاه دانشگاه می‌باشند.
مهندس صفایی در بخش دیگری از این گزارش به کاشت گل‌های زینتی دائمی اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۸۵۰۰ گلدان گل زینتی داوودی در دو رنگ خریداری شده و در محوطه‌های پردیس شوکت آباد و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در جهت تکمیل سیمای منظر کاشت گردید.
آغاز هرس گیاهان زینتی و درختان و درختچه‌ها بخش پایانی این گزارش را شامل می‌شد که مهندس صفایی دراین باره گفت: از اواخر آبان ماه سال جاری هرس درختان و درختچه‌ها در پردیس شوکت آباد آغاز شده است. هدف از این کار مرمت فضای سبز، شکل دهی آن، تقویت بنیه گیاهان در جهت رشد بهتر در فصل رشد آینده و همچنین تامین بخشی از قلمه‌های مورد نیاز جهت تکثیر این گیاهان می‌باشد.