عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه؛ اصناف شهرستان گناوه در پویش ملی سلامت مشارکت فعال دارند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، دکتر عصمت حیدری بابیان اینکه طرح پویش سلامت با غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی‌ماه انجام می‌شود، اعلام کرد: گروه هدف این پویش کلیه افراد بالای ۱۸ سال ایرانی (متولدین ۲۰ آبان ۱۳۸۴و قبل از آن) که تعداد آن‌ها ۷۸ هزار و ۶۵۹ نفر و کلیه زنان باردار به تعداد ۸۱۱ نفر می‌باشند که لازم است حداقل ۷۰ درصد این گروه مورد غربالگری و پایش قرار گیرند.
وی اشاره کرد: فشارخون بالا در سنین کمتر از ۵۰ سال نیز بسیار محتمل است و یکی از مهم‌ترین علت‌های سکته‌های مغزی، قلبی و عروق کلیوی می‌باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ضمن تقدیر از اصناف برای شرکت در این طرح ملی اعلام کرد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم شهرستان گناوه جزء جامعه اصناف و بازاریان هستند از آن‌ها خواست تا به‌صورت فعال در این پویش شرکت کنند.
دکتر حیدری اظهار کرد: پایگاه‌های ثابت و سیار در میدان امام خمینی و بازار تره‌بار این شهرستان به‌منظور تسهیل دسترسی کسبه و بازاریان مستقرشده و همکاران ما آماده ارائه خدمت به مردم هستند.
این طرح در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی و خانه‌های بهداشت برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.


انتهای پیام م .ن:۳۰۸۰