پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

پیام مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده  به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان پیامی صادر کرد. به گزارش وب دا متن پیام دکتر نسرین خارقانی مقدم بدین شرح است:

وَمِنْ آیَاتِهِ اَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا اِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً اِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ
(از نشانه‌های قدرت اوست که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ در این نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکّر می‌کنند)

۲۵ نوامبر رو جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نام گذاری شده است. هرگونه رفتار خشن وابسته به جنسیت که موجب آسیب جسمی، جنسی، روحی و رنج زنان شود را خشونت علیه زنان می‌گویند. این خشونت می‌تواند با تهدید، اجبار یا سلب اختیار و آزادی، به ‌صورت پنهان یا آشکار انجام شود. روز جهانی منع خشونت علیه زنان در سراسر جهان، فرصتی برای آگاهی‌بخشی به پیامدهای اجتماعی خشونت علیه زنان و تقویت اقدامات جمعی فراهم کرده است که این تلاش جدی برای جلوگیری و پایان دادن به خشونت علیه زنان در سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی نشان‌دهنده دغدغه‌مندی مسئولان برای خاتمه دادن به این ظلم است و فقط با همکاری، همفکری و همقدمی است که می‌توان خشونت علیه زنان و دختران را از بین برد. خشونت از قلب های خالی از وجدان و مهربانی زاده می شود؛ وظیفه انسانی ما این است که به خشونت پایان دهیم. با آرزوی زندگی پر از خیر و برکت، سرشار از شادی و آرامش و لبریز از لبخند برای تمام بانوان سرزمینم.


دکتر نسرین خارقانی مقدم
مشاور رئیس در امور بانوان و خانواده