عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

مراسم ویژه گرامیداشت روز پرستار برگزار شد

مراسم ویژه گرامیداشت روز پرستار با حضور دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان ،دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه ،جمعی از معاونین، مدیران ، کارکنان و پرستاران حوزه سلامت در محل سالن اجتماعات مجموعه آموزش عالی فلسفی دانشگاه برگزار شد.
دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش پرستاران استان، حضور پرستاران در عرصه خدمت رسانی را خدمتی بی‌بدیل و بدون جایگزین و بسیار ارزشمند دانست و گفت: عظمت کار پرستاران در حوزه سلامت بسیار واضح و روشن است و اهمیت این خدمت در دوران کرونا بیشتر از پیش روشن شد.

استاندار گلستان در ادامه افزود: استان گلستان بر اساس شاخص‌های آماری مرکز آمار ایران پس از گذشت دو سال و نیم از عمر دولت سیزدهم از رشد منفی اقتصادی خارج شده و دارای رشد اقتصادی مثبت ۳ می باشد.

دکتر زنگانه استان گلستان را جز سه استان برتر کشور در ۴ محور خدمات، معدن ، صنعت و کشاورزی که در رشد اقتصادی مثبت بوده است دانست و اظهار امیدواری کرد استان گلستان در جایگاه خوبی از نظر رشد اعتبارات تملک دارایی قرار گیرد.

دکتر گل فیروزی رئیس دانشگاه نیز در ادامه این مراسم با اشاره اینکه در حال حاضر استان گلستان دارای ۳۲۹۸ تخت فعال و ۴۲۰۰ کادر پرستاری در بخش دولتی می‌باشد گفت: نسبت پرستار بر تخت‌های بیمارستانی در استان ۱.۳۶ می‌باشد که این رقم باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های پرستاران در دوران بیماری کرونا گفت: پرستاران در حال حاضر در تمام سطوح پیش بیمارستانی،اورژانس ۱۱۵ ،بهداشت و سطح یک خدمت حضور فعالانه دارند.

دکتر گل فیروزی در ادامه گفت: در دو سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه شده است که راه‌اندازی مراکز ام آر آی دولتی، راه اندازی جراحی قلب گنبد و گرگان و راه اندازی دستگاه توموتراپی را بخشی از فعالیت‌های حوزه سلامت در دولت سیزدهم دانست و اظهار امیدواری کرد با برقراری فوق العاده خاص بتوانیم بخشی از زحمات این عزیزان را جبران کنیم.
در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان با لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.