پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

برگزاری مراسم تجلیل از مادران شاغل دارای سه فرزند و بیشتر در دانشگاه

مراسم تجلیل از مادران شاغل دارای سه فرزند و بیشتر روز چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس و معاونان و بانوان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد.

به گزارش وب دا رئیس دانشگاه در این مراسم با خرسندی از حضور در جمع بانوان دانشگاه گفت: امروز گرد هم آمدیم تا از بانوانی که علاوه بر وظایف مادرانه خود و  ایجاد نشاط در جامعه با حرکت در مسیر جوان سازی جمعیت، در مشاغل و مسئولیت های اجتماعی هم به بهترین نحو ایفای نقش می کنند، تجلیل به عمل آوریم.

دکتر مجید درّودی ادامه داد: اساس و پایه جامعه و زیربنای هر تغییری در جامعه، خانواده است و  رکن اصلی خانواده بانوان و مادران در خانواده هستند چرا که این مادران فداکار و تلاش گر در کنار شغل حرفه ای، نقش مادری و همسری خود را به خوبی ایفا کردند و این خود نوعی سرمایه گذاری برای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اعطای سه روز مرخصی تشویقی به بانوان حاضر در مراسم و همچنین تاسیس سالن ورزشی، سلف بانوان و پیگیری اخذ مهد کودک در دانشگاه از جمله اقداماتی است که در راستای تکریم و ایجاد روحیه نشاط و ارتقای سلامت جسمی و روانی بانوان صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در ادامه از افزایش احتمالی بودجه دانشگاه از ۶۵۰ میلیارد تومان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان در سال آینده خبر داد و افزود: خبر خوش دیگر اینست که از این میزان بودجه برای بخش رفاهی و ورزشی مبلغ خوبی رو اختصاص خواهیم داد و پیر جلسه صبح جمعه نوزدهم آبان با استاندار و وزیر بهداشت، برای تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای ادامه روند ساخت بیمارستان سوم قول مساعد گرفتیم و هم چنین با تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای فضاهای فرهنگی و  ورزشی دانشگاه موافقت به عمل آمد و ساخت مجموعه آبی دانشگاه با مشارکت بانک نیز در دستور کار است.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان گفت:  این مراسم به منظور تکریم مادرانی که آگاهانه و عاشقانه داشتن فرزند زیاد را انتخاب کرده اند، صورت گرفت و این مادران زنانی هستند که علیرغم مشغولیت های اجتماعی، خانوادگی و شغلی با فائق آمدن بر موانع اجتماعی، مادری را به عنوان جهاد خود برگزیده اند و با استعانت به حضرت زهرا سلام الله علیها، برای جوانی جمعیت و تداوم نسل جوان به به دنیا آوردن تعداد زیاد فرزند و اهتمام به تربیت دینی لبیک گو سیاست  های جوانی جمعیت بوده اند.

دکتر خارقانی مقدم گفت: امید است بانوان سرزمین در میان این مسیرشلوغ با همتی فاطمی علم مبارزه با شعار« فرزند کمتر، زندگی بهتر» را برافراشته و در تحکیم بنیان خانواده قدمی بردارند.

وی در پایان از زحمات و الطاف دکتر درودی رییس محترم دانشگاه  و معاونت فرهنگی دانشجویی جهت برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

در پایان مراسم  از مادران شاغل دارای سه فرزند و بیشتر با اهدای لوح تقدیر و هدایا تشکر و قدردانی کردند.