پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

کسب رتبه برتر امورآزمایشگاه های بهداشتی نیشابور در مانور اربعین ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از کسب رتبه برتر امورآزمایشگاه های بهداشتی نیشابور در مانور اربعین ۱۴۰۲ در سطح کشور خبر داد.

دکتر مجید درّودی در تکمیل این خبر به وب دا گفت: این مانور با هدف بررسی آمادگی بخش های مختلف حوزه بهداشت دانشگاه، در برابر یک تهدید فرضی درروستایی از توابع نیشابور برنامه ریزی شده بود.

رئیس ستاد فرماندهی حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: این مانور دورمیزی براساس سناریوی ارسالی از وزارت بهداشت شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور کلیه نیروهای درگیر از حوزه بهداشت، درمان و اورژانس دانشگاه در معاونت بهداشت برگزار شد و پس از ارزیابی معاونین بهداشت و درمان وزارت بهداشت از نتایج ارسالی، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با کسب ۱۰۰ امتیاز کامل به عنوان دانشگاه برتر دربین کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشورمعرفی شد.

دکتر درّودی همکاری و تعامل درون بخشی را یکی از مهم ترین ارکان مقابله با بحران و بلایا دانست و خاطرنشان کرد: هماهنگی کامل بخش های مختلف دانشگاه و دقت در جمع بندی مستندات مانور، منجر به موفقیت این دانشگاه در سطح کشور گردید.

وی با تشکراز کلیه همکاران فعال در اجرای این مانور، سرعت عمل و برنامه ریزی صحیح را در کلیه حوادث احتمالی خواستار شد.

هلیا مقصودی مسئول امورآزمایشگاه های معاونت بهداشت نیز گفت: با توجه به لزوم آمادگی و هماهنگی دقیق بین بخشی در حوادث و فوریت ها، این مانور دور میزی با مشارکت گروه های مختلف بهداشت و درمان، انجام و بررسی نقاط ضعف و رفع آنها در اسرع وقت محقق شد.

وی با تاکید بر این نکته که اجرای این مانور، سرعت عمل و دقت در نحوه فعال شدن چارت EOC یا ستادفرماندهی حوادث را در شرایط بحران، مورد آزمایش قرار داد و از ابتدای بروز یک حادثه تا رفع کامل آن، جزئیات وظایف و عملکرد هر گروه مورد بررسی قرار گرفت ودر نهایت گزارش اجمالی براساس دستورالعمل های موجودبحران و بلایا به وزارت بهداشت ارسال گردیدتا رتبه برتر کشوری برای دانشگاه علوم پزشکی نیشابور دریافت گردد.

مقصودی اهمیت پاسخ سریع، درست و همه جانبه در زمان بلایا را مهم ترین وظیفه ارگان های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: موفقیت در عکس العمل بی نقص برخوردبا حوادث، در گرو هماهنگی صحیح بخش های مختلف با هم و مدیریت صحیح و سریع عملکرد تیمها می باشد.جهت مشاهده نامه رسیده از وزارت بهداشت اینجا را کلیک کنید.