پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

آغاز پویش من هم آزمایش_ اچ ای وی می دهم در شهرستان فیروزه


مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت : از تاریخ بیستم آبان تا بیستم آذر همزمان با سرار کشور پویش من هم آزمایش اچ ای وی _ می دهم، در شهرستان فیروزه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزه، دکتر حامد جلالیان بیان کرد: این پویش با هدف آموزش، تشویق و ترغیب مردم به انجام آزمایش اچ ای وی و کاهش انگ، تبعیض و بیماریابی در جمعیت های کلیدی برگزار می شود.
وی افزود: در این راستا تست اچ ای وی به طور رایگان و کاملا محرمانه و در ۲۰ دقیقه در پایگاه مشاوره بیماری های رفتاری و مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود و در صورت مثبت بودن تست درمان به صورت رایگان انجام می‌شود.
دکتر حامد جلالیان تصریح کرد: راه‌های انتقال ویروس اچ ای وی از طریق تماس جنسی با فرد آلوده، استفاده از سرنگ مشترک، از طریق مادر آلوده به جنین، تزریق خون آلوده و فرآورده‌های خونی می باشد‌.
این مقام مسئول عنوان کرد: چنانچه فردی به هر دلیل احتمال می دهد به ویروس اچ ای وی آلوده شده است باید هرچه سریع تر جهت انجام آزمایش اقدام نماید.
دکتر حامد جلالیان اظهار کرد:آموزش ومشاوره اچ ای وی /ایدز در پایگاه مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان فیروزه به آدرس خیابان امام خمینی، روبروی مدرسه شهید چزگی، کلینیک تخصصی