عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر: دانشگاه علوم پزشکی جزو بزرگ‌ترین شرکای کاری بیمه سلامت است/ نشان‌دار شدن ۷۰۰۰ بوشهری در صندوق بیماران خاص بیمه سلامت

داراب بارگاهی در نشست با رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: اگر هم‌افزایی، همفکری و همراهی در بین دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمه سلامت نباشد مردم و بیمه‌شده‌ها نمی‌توانند از نعمت بیمه برخوردار شوند.
وی ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: با این گستردگی که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان دارد جای تقدیر دارد که با این توان و مدیریت خوب بهترین خدمات را به مردم شریف ارائه می‌دهد.
بارگاهی اضافه کرد: مردم ولی‌نعمتان همه مسئولین هستند اگر مردم نباشند بیمه سلامت و بهداشتی نیست و وظیفه همه ما این است برای سلامتی مردم گام برداریم.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را در تبیین مزایای بیمه سلامت برای مردم داشته باشیم اظهار کرد: وظیفه اصلی بیمه سلامت پوشش همگانی بیمه است.
وی افزود: یکی از بهترین راه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت هستند که ارتباط مستقیم با همه مردم دارند.
بارگاهی اضافه کرد: هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج (ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیکی و توان‌بخشی) بسیار بالا است که با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و افزایش پوشش هزینه‌ای این بیماران بار سنگینی از دوش آنان برداشته شده است.
وی بیان کرد: پیش از تشکیل این صندوق تنها پنج نوع بیماری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای با عنوان بیماری‌های خاص قرار داشت که از آبان سال گذشته ۱۰۷ نوع بیماری با عنوان بیماران خاص و صعب‌العلاج شناسایی شد.
بارگاهی ادامه داد: از ۱۰۷ بیماری شناسایی‌شده به‌عنوان خاص و صعب‌العلاج، تاکنون بسته بیمه‌ای ۵۱ نوع بیماری در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت‌شده است که بیماران با مراجعه به پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی از مزایای صندوق در پرداخت هزینه‌های درمانی خود برخوردار می‌شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه در پیوست اطلاع‌رسانی بیمه سلامت خوب عمل نکردیم و باید همه دستگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی مردم پای‌کار بیایند افزود: بالغ‌بر ۷ هزار نفر در استان بوشهر بیماران خاص و صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت نشان‌دار شدند.
انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰