عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سازمان بیمه سلامت، بازوی پرتوان وزارت بهداشت/ گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی‌زاده در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت، خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت، یکی از سازمان‌های تاثیرگذار در حوزه بیمه و خدمات بیمه‌ای است.
وی با بیان اینکه در دنیا بیمه یک صنعت است و پوشش درآمدی دارد، اظهار داشت: در ایران اسلامی، بخش عظیمی از بیمه‌ شده‌های سازمان بیمه سلامت، جمعیت های روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که عملا هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
دکتر ملکی‌زاده اضافه کرد: این نشان می‌دهد که خدماتی که ارایه می‌شود بسیار ارزشمند و تاثیرگذار در عرصه بهداشت و درمان است یعنی با دستان خالی و با بودجه‌ای که دولت دراختیارشان می‌گذارد، این کار را انجام می‌دهد.


لازم است که فکر و فرهنگ جامعه را به سمت قانون جوانی جمعیت سوق دهیم


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قانون جوانی جمعیت یکی از طرح‌های روز جامعه و مورد تاکید مقام عظمای ولایت است که همه ما وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم فکر و فرهنگ جامعه را به سمت قانون جوانی جمعیت سوق دهیم.
وی افزود: اگر کسی ۴ یا ۵ فرزند دارد موجب افتخار است و قطعاً سهم عظیمی در آینده کشور دارد و عامل اقتدار ملی است.
دکتر ملکی‌زاده تصریح کرد: جمعیت می تواند یک تهدید عظیم امنیت ملی و یک بحران باشد، خیلی از مشکلات فقط تهدید هستند ولی بحران نیستند اما جمعیت در آینده‌ای نه‌چندان دور به بحران ملی تبدیل می‌شود پس باید تلاش کنیم در این عرصه همراه با فرمانده ارشد ملی و رهبرمان، رییس جمهور، استاندار، فرماندار و مدیران حوزه سلامت گام برداریم و از اقدامات چهره به چهره و تریبون‌های مختلف برای محقق شدن این سیاست عظیم استفاده کنیم.

طرح سلامت خانواده به دنبال تامین سلامت مردم است


رییس دانشگاه با بیان اینکه طرح متعالی دوم طرح سلامت خانواده است که اساسی‌ترین طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اظهار داشت: در گذشته این طرح تحت عنوان پزشک خانواده اجرا می‌شد و بناست با نگاه جدید و تغییرات جدید با عنوان طرح سلامت خانواده فعالانه به دنبال تامین سلامت مردم باشیم.
دکتر ملکی‌زاده تصریح کرد: اگر ما بتوانیم با طرح‌هایی مثل سلامت خانواده بخشی از هزینه‌ها و آلام مردم و بیماری‌ها را به‌موقع شناسایی و مرتفع کنیم، یقیناً نقش بسیار موثری در این عرصه خواهیم داشت.
وی بیان داشت: بناست در شهرهای مختلف کشور و در جمعیت‌های بالای ۲۰ هزار نفر، گروه‌های جمعیتی ۳ هزار نفره تعریف شود و مراقبین سلامت در آنجا فعالانه به سمت مردم حرکت کرده و به صورت حضوری و تلفنی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم داشته باشند و هر فرد حتی اگر خودش به مرکز درمانی مراجعه نکند حتماً مراقبین سلامت به سمت آنها مراجعه خواهند داشت تا بیماری‌های آنها را شناسایی کنند.
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به حرکت جمعیت به سمت پیری، اضافه کرد: هرچقدر جمعیت مسن ما افزایش پیدا کند مخاطرات ما نیز افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: امروزه کمتر به طب سالمندی توجه می‌شود پس لازم است طرح سلامت خانواده در نگاه به طب سالمندی و مراقبت از سالمندان جامعه افق بالایی داشته باشد.

صندوق بیماران صعب‌العلاج خدمتی بی‌نظیر در دولت سیزدهم


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صندوق بیماران صعب‌العلاج به‌عنوان یک خدمت بزرگ از دوران ۲ ساله دولت سیزدهم، خدمتی بی‌نظیر است.
دکتر حسن ملکی‌زاده اظهار داشت: این یک گزاره کاملاً علمی است که اگر فقر را در یک جامعه بررسی کنیم، یکی از عوامل کمرشکن اقتصاد و بنیان خانواده بحث درمان است.
وی با اشاره به هزینه‌های سنگین بیماران صعب‌العلاج بر دوش خانواده‌ها، بیان کرد: بیماران خاص کسانی هستند که مستمر و به صورت مزمن درگیر مصرف دارو یا اقدامات درمانی خود هستند.
دکتر ملکی‌زاده افزود: صندوق بیماران صعب‌العلاج درحال‌توسعه و در حال افزایش بیماری‌هایی است که در قالب این طرح قرار می‌گیرند و از یک سال پیش تاکنون تعداد زیادی بیماری به آن اضافه شده است.
وی تصریح کرد: این بیماران حتی در مراکز خصوصی هم با بسته خدمتی خود با حداکثر تخفیف درمان می‌شوند.
در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت از دکتر حسن ملکی‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر شد.

انتهای پیام/ س.م ۱۰۲۱