عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

رئیس سازمان تات در جلسه نظارت راهبردی مرکز گلستان: چهره این استان با دانش بنیان شدن بخش کشاورزی متحول خداهد شد

نخستین برنامه نظارت راهبردی مراکز تحقیقات و آموزش استان ها در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با حضور رئیس و معاونان سازمان تات و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان انجام شد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در بخش نخست، ابتدا صابری رئیس این مرکز گزارش جامعی از برنامه، فعالیت ها و دستاوردهای همکاران در حوزه تحقیقات، آموزش و شرکت های مرکز رشد را ارایه داد سپس روسای بخش های تحقیقاتی نکات حوزه خود را ارایه دادند و در ادامه معاونان سازمان و هیات همراه نقطه نظرات و نقد خود را در خصوص گزارش ارایه شده و جایگاه مرکز بیان نمودند سپس محمد برزعلی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در سخنانی از نقش ارزشمند سازمان تات در ریل گذاری دانش بنیان بخش کشاورزی تقدیر کرد. در بخش جمع بندی جلسه،  مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان گلستان ظرفیت ها و توانمندی هایی دارد گفت: ما باید ببینیم آیا استان متناسب با این توانمندی ها خروجی دارد و در این راستا باید کمک کنیم تا بخش کشاورزی دانش بنیان شود و به کمک محصول آن که بهره وری است فاصله با آنچه مورد انتظار است  را کم کنیم و مهمترین چیز در این مسیرگفتمان سازی است.

مجتبی خیام نکویی با اشاره به بحث نظارت ستادی که در بین مراکز استانی نخستین بار در مرکز گلستان محقق شده است گفت: پنج انتضار از مراکز استانی داریم که مهمترین آن حل چالش های بخش کشاورزی استان است.

رئیس سازمان تات ضمن بیان اینکه وظیفه ای را به ما محول کرده اند که اعتقد دارم ما قادر به انجام آن هستیم به شرط آنکه با برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی، از تمام ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم این وظیفه ای که واگذار شده است به مقصد برسانیم گفت: وزیر جهادکشاورزی دو درخواست از مجموعه سازمان تات داردکشاورزی را دانش بنیان کنیم و بهره وری را بالا ببریم و در این مسیر باید گام هایمان را محکم برداریم با یک تفکر جهادی و مدیریت جهادی به وسط میدان آمد از تمام توان استفاده کرد و از راهبردهایی که می تواند مشکلات را حل کند بهره جست.

ایشان با اشاره به اینکه، در این مسیر اگر تمامی بار را به عهده بخش دولتی بسپاریم موفق نمی شویم تاکید کرد: ضروری است در این مسیر، بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان را به میدان بیاوریم.

معاون وزیر با اشاره به دیدار با استاندار گلستان و مذاکرات انجام شده گفت: ما اگر بخواهیم در استان تحولی ایجاد کنیم می بایست امنیت غذایی و بحث کشاورزی اولویت استان باشد و اگر چنین شود ریس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات استان نیز در اولویت قرار می گیرند.

ایشان همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی استان گفت: من علی رغم اینکه استان گلستان را استان توانمندی می دانم و شاهد مقام های برتر در برخی از محصولات کشاورزی هستیم اما انتظار فراتر از این است و چهره این استان با دانش بنیان شدن، متحول خواهد شد.

ایشان ادامه داد: برای ما قابل قبول نیست که زمین های مرغوب کشاورزی ایستگاه ها و مراکز تحقیقاتی به چشم دیگری دیده شود و این منابع با حمایت و قدرت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان می بایست حفظ شود و حتی زمین های دیگری که قابل کاربری تحقیقات است می توانند در اختیار این مرکز قرار دهند و می بایست همدلی در بالاترین سطح باشد و این مهم ابتدا در مرکز تحقیقات، در مرحله دوم در خانواده جهادکشاورزی و بعد در سطح استان محقق شود و باید یه یاد داشت اگر اتفاقات ارزنده ای در مرکز تحقیقات داشته باشیم یقیقنا سازمان استان در آن نقش داشته و موفقیت این دو در شانه به شانه بودن با یکدیگر است و سازمان تات تمام قد پشت مجموعه استان است.

معاون وزیر در پایان این نشست گفت: ما هیچ شانی جز خدمتگزاری به مردم نداریم و اینکه مردم از سفره شان اطمینان داشته باشند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنند.

پس از این جلسه در مراسمی سه عنوان کتاب همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با حضور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد .
در این برنامه که با حضور مجتبی خیام نکویی رییس، معاونان و گروهی از مدیران ارشد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، برزعلی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و صابری رییس این مرکز به همراه مدیران مجموعه حضور داشتند از سه کتاب منتشره محققان این مرکز رونمایی شد .

در عصر این روز مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، معاونان سازمان با همراهی برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از واحد آموزش کشاورزی شهید روحانی فرد کردکوی بازدید به عمل آوردند .

در این برنامه صابری رییس مرکز ضمن خیر مقدم گویی به معرفی جایگاه های مختلف، امکانات، فضاهای آموزشی، کارگاه ها و فعالیت های دانش آموزان هنرستان پرداخت. خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان ضمن عرض خسته نباشید به بهره گیری از ظرفیت های مجموعه در راستای اهداف ترویجی، آموزشی و فرهنگی تاکید نمود .

شایان ذکر این واحد آموزشی به زودی میزبان برگزاری چند رویداد آموزشی ملی می باشد .