عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

هم‌آیی دانشجویی دمی با حافظ توسط کانون فرهنگی شعر و ادب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به گزارش مفدا بوشهر، در ابتدای این رخداد فرهنگی، دکتر نسرین مظفری عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مدرس دروس ادبیات فارسی دانشگاه ضمن خوانش غزلیات دیوان حافظ شیرازی، به اهمیت پردازش به این اثر ماندگار شاعر شیرین‌سخن پارسی اشاره نمود. سپس کوروش یاسی به اجرای قطعه‌ای ادبی از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی در قالب رزم‌نامه خوانی و نقاله گویی در حماسه‌آفرینی نبرد رستم تهمتن با افراسیاب پرداخت که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
حامد یوسفی مدیر فرهنگی و فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشگاه، در این رخداد ضمن تبریک زادروز فرخنده یازدهمین خورشید عالمتاب سپهر امامت و ولایت و تشکر از حضور چهره‌های فرهیخته ادبی، دانش پذیران، حافظ‌پژوهان و عاشقان گنجینه گران‌سنگ شعر و ادبیات فارسی، هدف از برگزاری این رویدادها را ارتقاء سطح آشنایی با مفاخر ادبی ایران کهن نظیر حضرت لسان‌الغیب حافظ شیرازی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و بهجت و سرور مبتنی بر اعتلای معرفتی و بینشی خانواده دانشگاهیان نظام سلامت استان بوشهر از راهبردهای اساسی تولیت فرهنگی دانشگاه است و در آتیه نزدیک شاهد رونمایی از تقویم گردشگری، موزه شناسی، بافت گردی، باستان‌شناسی و فنی و مهارتی دانشجویان خواهیم بود.
در ادامه آیین ادبی دمی با حافظ، یاسر عبدالهی از هنرمندان و سفیران ادبی عرصه سلامت به اجرای تک‌نوازی سنتور به همراه نوازندگی توام با خوانش جمعی سرود ای ایران توسط مخاطبین پرداخت و نگارستان این هنرمند شامل آثار نقاشی و زیبانویسی، موردتقدیر شیفتگان فرهنگ و هنر قرار گرفت.
سپس ویژه‌برنامه معارفه کتاب "در ساحت کشتی‌شکستگان" با رویکرد جستارهایی در گفتمان تاریخی و فرهنگی شعر حافظ شیرازی و کتاب "حافظ و گفتمان‌های اجتماعی و تاریخی" تالیف دکتر محمد کشاورز بیضایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت پذیرفت. دکتر محمد کشاورز بیضایی به مولفه‌های جاودانگی پسینی و پیشینی دیوان لسان‌الغیب حافظ شیرازی اشاره نمود و تهذیب و جهاد با نفس، آشنایی عمیق حافظ با قرآن کریم و سحرخیزی و شب‌زنده‌داری او را عامل ماندگاری و جاودانگی آن شاعر نامدار پارسی برشمرد.
در پایان این رویداد ادبی، مسابقه خوانش غزلیات حافظ توسط کانون دانشجویی شعر و ادب معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

برای دیدن گزارش تصویری از این رویداد خبری، کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
http://www.mefda.ir/photo/۳۵۱۵۴۸/


انتهای پیام/ م.ر ۲۰۵۰