عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بهورزان محور برنامه سلامت خانواده/بهورزان باید نسبت به چالش‌های جدید سلامتی به‌روز باشند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد تصریح کرد: هدف اولیه این برنامه انجام یک سری مراقبت‌های اولیه مانند کنترل فشارخون، کنترل دیابت و ... است تا افراد قبل از اینکه به مرحله بیماری برسند بتوان از بیماری آنان پیشگیری کرد.
وی در مراسم تقدیر از بهورزان شهرستان جم اظهار داشت: نظام سلامت در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با تمرکز بر بهداشت و محوریت خانه بهداشت و بهورز توانست موفقیت‌های چشمگیری مانند حذف بیماری واگیر داشته باشد؛ ولی متاسفانه در دهه‌های بعد با درمان‌ محوری حوزه بهداشت کمرنگ شد.
این مقام مسئول بهداشتی با بیان اینکه هر چقدر در مراقبت و پیشگیری هزینه بکنیم، ده‌ها برابر هزینه‌های کمتری در نظام درمانی خواهیم کرد افزود: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام شبکه‌های بهداشت باید دوباره تقویت بشود، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری طراحی شده است.
دکتر برجوئی‌فرد گفت: امروزه بیماری واگیر بسیار کم شده است و اطلاعات بهورزان باید درباره بیماری ‌غیر واگیر مانند سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و ... به‌روز شود؛ چرا که بهورزان برای داشتن مرجعیت سلامت باید با چالش‌های جدید سلامتی آشنا باشند.
وی به‌عنوان‌مثال به مشکلات سلامت روان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای بهورز امروزه بیش از آنکه نسبت به واکسیناسیون حساس باشد باید در مورد بیماری‌های روان اطلاعات کافی داشته باشد.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰