عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

گردهمائی دهیاران شهرستان گرگان برای مشارکت در کاشت ۱ میلیارد درخت

گردهمائی دهیاران شهرستان گرگان برای مشارکت در طرح مردمی کاشت ۱ میلیارد درخت در محل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با حضور فرماندار، مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان، علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و دیگر مسئولان استان و با حضور دهیاران شهرستان گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه حمید سلامتی مدیر کل منابع طبیعی در گردهمایی دهیاران شهرستان گرگان جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: دهیاران در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نقش مهمی دارند و دهیاران روستاها عرصه های کاشت درخت را در روستاهای خود شناسایی کنند تا ما در بحث تامین نهال اقدامات اولیه را انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه منفعت کاشت درخت برای همه اهالی روستا است، ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر کشت درخت در قالب زراعت چوب می تواند هم به بحث های منابع طبیعی و محیط زیستی کمک کند و هم توجیه اقتصادی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه برش استانی تولید نهال در گلستان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال است، تصریح کرد: امسال ۷ میلیون نهال جنگلی در نهالستان های دولتی و خصوصی تولید شده است.
سلامتی ادامه داد: گلستان در بحث تولید نهال جزو استان های شاخص در کشور است و امسال تولید نهال در گلستان ۵ برابر شده است.
وی با تاکید بر اهمیت کاشت درخت در روایات و احادیث افزود: ۷۰ درصد خاک استان گلستان تحت پوشش منابع طبیعی است و باید به این مساله توجه شود و درختکاری می تواند به افزایش سطح سرانه فضای سبز نیز کمک کند.
سلامتی با بیان اینکه برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همه باید پای کار باشند، گفت: در اجرای این طرح بانوان و دانشجویان بسیاری در سطح کشور در بحث تولید نهال فعال شده اند.