عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

حمایت از مادران و نوزادان شیرخوار در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بوشهر

فاطمه بهمن در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: از اول سال جاری تاکنون ۲۰۰ مادر جهت انجام مشاوره شیردهی به مراکز مشاوره شیردهی در شهرستان بوشهر مراجعه کرده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت تغذیه کودکان با شیر مادر گفت: هدف از راه‌اندازی اتاق مشاوره شیردهی، حمایت از مادران و نوزادان در تداوم شیردهی است که تاکنون ۲۰۰ مورد از این مادران به مراکز شیردهی سطح شهرستان بوشهر مراجعه نموده‌اند.
بهمن عنوان داشت: خدماتی چون توانمندسازی مادران برای آغاز شیردهی و روبه‌رو شدن با مشکلات احتمالی آن و ارائه مشاوره و توانمندسازی پدر و سایر افراد خانواده برای حمایت همه‌جانبه در جهت اجرای موفق شیردهی و نیز تشویق مادران آموزش‌دیده انجام می‌شود.
وی گفت: مراکز مشاوره شیردهی در بوشهر شامل مرکز خدمات جامع سلامت علی ابن ابیطالب (ع) واقع در خیابان ساحلی پشت داروخانه شبانه‌روزی دکتر رضایی، مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب (س) واقع در بهمنی خیابان دواس، مرکز خدمات جامع سلامت هفتم تیر واقع در خیابان امام خمینی خیابان هفتم تیر و مرکز خدمات جامع سلامت خیبر واقع در خیابان عاشوری کوچه خیبر دانست.
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: این مراکز در حال حاضر از روزهای شنبه تا پنج‌شنبه پذیرای مادران جهت انجام خدمات مشاوره شیردهی می‌باشند.
انتهای پیام/ ا.س ۳۰۰۰