عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان جم: نقش مهم بهورزان در اجرای دو طرح جوانی جمعیت و عاری از پوسیدگی دندان/ متوسط عمر خانه‌های بهداشت در جم به ۱۳ سال رسید

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم؛ احمد قاسمی در مراسم روز بزرگداشت روز بهورز در جم اظهار داشت: طرح جوانی جمعیت و طرح عاری از پوسیدگی در دانش آموزان از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است که لازم است بهورزان به صورت جدی در این زمینه فعال باشند.
وی تصریح کرد: خانه‌های بهداشت به عنوان حلقه اول اتصال مردم و حوزه سلامت است که از اهمیت بالایی در شکل‌گیری خدمات‌دهی به جامعه دارد.
قاسمی با اشاره بر اینکه تاثیر خدمات حوزه بهداشت در طولانی‌مدت نمایان می‌شود افزود: واکسیناسیون بیماری‌های واگیر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باعث شده در چند دهه گذشته شاهد اپیدمی‌های گسترده در سطح کشور نباشیم و بیماری‌های متعددی نیز ریشه‌کن شود.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است خاطرنشان کرد: پیگیری بیماری‌های غیر واگیر نظیر فشارخون و دیابت نیز در اولویت مراقبت‌های روزانه بهورزان قرار دارد.
وی هدف از ارائه خدمات بهداشتی را افزایش سطح سواد سلامت مردم و امید به زندگی دانست و گفت: هم‌اکنون ۲۵ خانه بهداشت در سطح شهرستان با حضور بالغ‌بر ۵۰ نیروی بهورز، ماما و مراقب سلامت فعال است تا شاهد گسترش حداکثری خدمات در سطح شهرستان باشیم.
وی با بیان اینکه عمر متوسط خانه‌های بهداشت در شهرستان جم ۱۳ سال است افزود: با بهره‌برداری از دو خانه بهداشت روستای جنوب جم و چم چشمه در دهه فجر امسال، شاهد جشن تکمیل خانه‌های بهداشت در جم خواهیم بود و روستایی در این شهرستان واجد شرایط احداث خانه بهداشت جدیدالتاسیس نیست.
رییس شبکه بهداشت و درمان جم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آموزشگاه بهورزی در جم، گامی بزرگ در راستای پرورش و ارتقای سطح سواد بهورزان شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از تجهیزات خانه‌های بهداشت جم بر اساس چک لیست‌های وزارت بهداشت تکمیل است افزود: با تخصص اعتبارات تملک دارایی در سال جاری، سایر تجهیزات نیز خریداری و تکمیل می‌شود.
قاسمی با تقدیر از نگاه شهرداران شهرهای جم و بهارستان در خصوص کمک به حوزه سلامت، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان در راستای اختصاص ۱۰ درصد از ارزش افزوده خود به حوزه سلامت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی تاکید کرد: طرح جوانی جمعیت و طرح عاری از پوسیدگی در دانش آموزان از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است که لازم است بهورزان به صورت جدی در این زمینه فعال باشند.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰