عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ارائه خدمات بهداشتی رایگان به کارکنان ادارات شهرستان دشتستان

دکتر ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: در راستای طرح سلامت خانواده و با هماهنگی که با روسای ادارات و مراکز آموزشی، مراقبین سلامت با حضور در ادارات و دانشگاه‌های شهر برازجان، خدمات بهداشتی اولیه رایگان به کارکنان ادارات ارائه کرده‌اند.
دکتر خویشدوست تصریح کرد: ارتقاء کیفیت خدمات و پوشش همگانی خدمات سلامت و همچنین صرفه جزیی در هزینه درمان از اهداف اصلی طرح سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) است.
وی ابراز داشت: هر فردی با توجه به اینکه در چه گروه سنی قرار دارد باید هر سال با مراجعه به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت مراقبت‌های اولیه بهداشتی را دریافت نماید و در حال حاضر خدمات دندانپزشکی، پزشکی، مامایی، بهداشتی (مراقبت‌های اولیه و واکسیناسیون)، مشاوره تغذیه و روان‌شناسی در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در حال ارائه است.
خویشدوست با اشاره به اینکه، بهتر است افراد برای دریافت خدمات بهداشتی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: با توجه به ساعت کاری ادارات و نداشتن فرصت کافی پرسنل ادارات برای دریافت خدمات بهداشتی رایگان و همچنین ارتقاء شاخص بیماریابی بخصوص بیماران دیابتی و فشارخون، کارکنان بهداشتی مراکز با حضور در ادارات مختلف و مراکز دانشگاهی ضمن ارائه مراقبت‌های بهداشتی، خدمات آزمایشگاهی، دندانپزشکی، مشاوره تغذیه و روان و غربالگری نیز انجام داده‌اند و در پرونده الکترونیک سلامت این کارکنان ثبت شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون واحد آموزش و ارتقای سلامت با هماهنگی سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت شهر برازجان ضمن حضور در ادارات شهرستان و تشریح برنامه سلامت خانواده؛ مراقبت‌های اولیه بهداشتی و آزمایش‌های بالینی رایگان به کارکنان اداره های مخابرات، ثبت واحوال، امور مالیاتی، بنیاد شهید، دامپزشکی، هلال‌احمر، بانک پارسیان، اداره کار، دانشکده کشاورزی، ورزش و جوانان، کانون بازنشستگان فرهنگیان، شهرداری، آموزش‌وپرورش، بیمارستان شهید گنجی برازجان، دانشگاه آزاد اسلامی شهر برازجان ارائه داده‌اند.
دکتر خویشدوست تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزهای انجام شده در طی هفته جاری نیز تعداد دیگری از ادارات از خدمات بهداشتی رایگان بهره‌مند خواهند شد.

. انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰