عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: اقتدار و توانمندی هر کشوری نتیجه پیشرفت‌های علمی و فنی است

دکتر سید حسین موسوی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: پیشرفت علمی در عرصه‌های بهداشت و درمان سبب کاهش صدمات و آسیب‌ها درنتیجه سوانح و حوادث و بحران‌ها می‌گردد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر تصریح کرد: توسعه فرهنگ ایمنی فردی و جمعی و حفاظت، نقش مهمی در کاهش آسیب‌پذیری در حوادث و بلایا حتی در سوانح انسان‌ساز مانند جنگ دارد.
دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با برنامه‌های گسترده‌ای به ارتقای آمادگی و آگاهی در حوزه پدافند غیرعامل پرداخته است.
وی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری کمیته پدافند غیرعامل با حضور تمامی اعضا، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با پدافند غیرعامل و حوادث CBRNE، برگزاری تمرین‌های پاسخ حوزه سلامت به حوادث CBRNE و بازدیدهای روزانه از مراکز بهداشتی درمانی و ارزیابی سطح آمادگی آن‌ها در برابر حوادث پدافندی است.
دکتر موسوی افزود: در این هفته نمایشگاهی با محوریت پدافند غیرعامل در دانشگاه برگزارشده است و بنرهای آموزشی، تیزرها و پیام‌های مربوط به پدافند غیرعامل نصب و ارسال‌شده‌اند، همچنین، مصاحبه‌های تخصصی با افراد صاحب‌نظر و متخصص در زمینه پدافند غیرعامل انجام‌شده و مسابقه خاطره‌نویسی با محوریت مواجهه با حوادث پدافندی برگزارشده است.
دکتر موسوی اظهار داشت: هدف اصلی موضوع پدافند غیرعامل توسعه کمی و کیفی ظرفیت و توان اجرایی پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و ارگان‌های کشوراست، لذا در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌توان به اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل، کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علی‌رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ را اشاره کرد.
انتهای پیام/ ز.ن ۵۰۰۰۰