عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی/ پیشرفت چرخه اقتصاد کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اعلام این مطلب گفت: «ملاک اصلی کالای ایرانی در کنار سایر شاخصه ها نظیر ارزش افزوده، دانش فنی یا خودکفایی باید ایجاد شغل باشد. پس هر تولیدی که در کشور بواسطه سرمایه گذاری و ایجاد شغل روانه بازار شود، باید حمایت شود.»
دکتر فرهاد خاکسار حقانی افزود: «ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی از مهم‌ترین دلایل مصرف کالای داخلی در بیانات رهبر انقلاب است.»
وی اظهار داشت: «برای ارتقای اقتصاد ملی و رسیدن به پیشرفت همه جانبه، با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور بر مدار پیشرفت قرار می گیرد.»
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: «در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، از سوی رهبر معظم انقلاب، بر اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید تاکید شده است. از این رو در دستور کار قرار دادن آن می تواند اقتصاد کشور را بیمه کند.»
دکتر خاکسار حقانی گفت: «یکی از مهمترین زمینه های حمایت از خرید کالای ایرانی، فرهنگ سازی و آموزش است. در کنار این ها توجه به خودباوری امری ضروری است. جامعه ایرانی ثابت کرده که در هر جایی که به خودباوری رسیده، بزرگترین موانع را کنار گذاشته و گام های بلندی را در جهت پیشرفت کشور برداشته است، لذا خرید کالای ایرانی می تواند به مثابه پادزهری در برابر آسیب ها و آفت های مختلف باشد.»
وی افزود: « جلوگیری از خروج ارز به منظور واردات کالاهای غیر ضروری، یکی از مزایای مصرف کالاهای ایرانی برای اقتصاد کشورمان است. در واقع زمانی که کالاهای تولید داخلی به علت فروش نرفتن و رکود از مدار بازار خارج شوند، کالاهای خارجی جولان می دهند و ارز فراوانی از کشور خارج می شود.»
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان داشت: «از دیگر مزیت های حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی رونق چرخه های اقتصادی و صنعت کشور است. با خرید هر کالای ایرانی جلوی بیکاری و بسته شدن کارخانه ها گرفته می شود، به عبارتی دیگر هر ایرانی با خرید کالای خارجی، نیروی کار خود را بیکار کرده و رشد تولید داخلی را متوقف می کند.»
دکتر خاکسار حقانی افزود: «از ورود رسانه های اجتماعی در عرصه مناسبات اجتماعی می توان به عنوان ابزاری جهت تبلیغ و تشویق تولید داخلی و کالای ایرانی استفاده کرد. در واقع هر ایرانی می تواند خود رسانه ای برای ترویج و تبلیغ ِ خرید کالای ایرانی باشد.»
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: «در همین راستا و پیروی از شعار سال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اولویت خرید کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را، از کالاهای داخلی، برندهای ایرانی و تولیدات داخل قرار داده است.»