عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲؛ ۲۲۸ هزار تست مختلف آزمایشگاهی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد

دکتر امین آزاد فر در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی اظهار داشت: آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با دارا بودن دو بخش کلینیکال و سرجیکال، ۳۳ نفر کارشناس و کاردان علوم آزمایشگاهی و یک پزشک متخصص پاتولوژی همه روزه به‌صورت سه شیفت (صبح، عصر و شب) مشغول ارائه خدمات تشخیصی به بیماران ارجمند است.
دکتر آزاد فر تعداد کل مراجعین به آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی را از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه سال جاری ۳۸ هزار و ۳۱۵ نفر ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۹۵ بیمار مربوط به موارد بستری و ۴ هزار و ۷۲۰ بیمار مربوط به موارد سرپایی بوده است.
وی ضمن معرفی بخش‌های مختلف آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی برازجان بیان کرد: بخش کلینیکال آزمایشگاه شامل بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، ایمونولوژی، سرولوژی، میکروب‌شناسی، آنالیز ادرار و بانک خون است.
رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان همچنین تصریح داشت: در بخش بیوشیمی سه دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی و دو دستگاه اتوآنالایزر سدیم و پتاسیم مستقر است که تعداد تست‌های انجام شده در این بخش در شش‌ماهه اول سال جاری ۱۱۷ هزار و ۷۳۹ تست است.
دکتر آزاد فر همچنین اظهار داشت: در بخش هماتولوژی آزمایشگاه شهید گنجی دو دستگاه سل کانتر و دو دستگاه سدیمان ریدر مستقر است که آمار تست‌های انجام شده در این بخش در بازه زمانی مزبور ۶۱ هزار و ۸۴۷ تست است و در بخش ایمونولوژی دو دستگاه الایزا و یک دستگاه وایداس مستقر بوده و تعداد تست‌های انجام شده در این بخش ۲ هزار و ۳۵۱ تست و همچنین تعداد تست‌های انجام شده در بخش‌های سرولوژی ۶ هزار و ۵۲۹، میکروب‌شناسی ۲ هزار و ۹۷۳ و آنالیز ادرار ۵ هزار و ۸۱۶ تست است.
دکتر آزاد فر همچنین تصریح داشت: در بخش بانک خون این آزمایشگاه آزمایش‌های مورد نیاز بیماران بستری نیازمند خون در بیمارستان انجام می‌گیرد و در مدت شش‌ماهه اول امسال حدوداً تعداد ۶ هزار و ۱۷۱ تست آزمایشگاهی انجام شده است.
وی در ادامه گفت: آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی برازجان حدوداً ۲۴ هزار و ۵۸۵ تست متفرقه دیگر اعم از تروپونین، گازهای خونی و ... را در مدت زمان شش‌ماهه اول امسال انجام داده است.
دکتر آزاد فر ضمن اعلام احتمال بازگشت مجدد بیماری کرونا در فصل سرما و در پی عدم رعایت موارد پیشگیری توسط مردم، اشاره داشت: حدوداً ۳۸۸ تست نمونه‌گیری از بیماران مشکوک کرونایی در بیمارستان انجام شده و متاسفانه این آمار با ورود به فصول سرد سال در حال افزایش است.
رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از زحمات و خدمات پزشکان و پرسنل زحمتکش آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی تشکر و قدردانی کرد و گفت: مردم به جهت جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوانزا و یا احتمالاً کرونا پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت فرمایند.
انتهای پیام/ ب.ا ۴۰۸۰