عمومی | دانشگاه تهران

تصاویر مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد دکتر مهدیه آکوچکیان | برگزاری مراسم ترحیم؛ روز سه‌شنبه دوم آبان ماه در مسجد دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد دکتر مهدیه آکوچکیان عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، با تسلیت به والدین این مرحومه و همچنین دکتر حسین رجبی نوش‌آبادی همسر ایشان، گفت: امید یکی از بارزترین ویژگی‌های این همکار محترم ما بود. خانم دکتر آکوچکیان خیلی با امیدواری زندگی می‌کرد و مسئولیت‌پذیر بود. با وجود بیماری، همچنان کلاس درس را برگزار می‌کرد. این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ویژگی‌های اخلاقی و کاری بسیار سرآمد بود و رفتار حسنه داشت.

وی با اشاره به تلاش‌های علمی دکتر مهدیه آکوچکیان درباره یافتن رابطه بین تاثیر ورزش و جلوگیری و مهار بیماری سرطان، افزود: پیشنهاد شد بنیادی به نام «سرطان و ورزش» در دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم تا بتواند در راستای خدمت به بیماران سرطانی از همین مسیر ورزش فعالیت نماید.

پدر دکتر آکوچکیان، دکتر حسین رجبی همسر این فقیده سعیده و دکتر گائینی رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی نیز به بیان شرحی از استقامت دکتر مهدیه آکوچکیان در دوران بیماری پرداختند و در ادامه، پیکر این استاد فقید دانشگاه تهران با حضور اعضای خانواده، رئیس دانشگاه تهران، رئیس پردیس بین‌المللی کیش، اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم ورزشی و تندرستی و اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در صحن دانشکده علوم ورزشی و تندرستی تشییع شد.

مراسم ترحیم دکتر مهدیه آکوچکیان روز سه‌شنبه دوم آبان ماه ‏۱۴۰۲‬ از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در محل مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

متن پیام مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر مهدیه آکوچکیان عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی پردیس بین‌المللی کیش، به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف، درگذشت سرکار خانم دکتر مهدیه آکوچکیان عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران که هر سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه تهران گذرانده بود و علاوه بر تولید مقالات و آثار علمی، نسبت به آموزش و تربیت دانشجویان اهتمام داشت و از نیکوکاران نیک‌اندیش بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز بود، موجب تاثر و تالم شد.

این عضو هیات علمی پردیس بین‌المللی کیش در زمینه مدیریت امور پژوهش و کتابخانه این پردیس دارای خدمات قابل توجهی بود و راه‌اندازی مرکز تندرستی و حرکات اصلاحی پردیس کیش دانشگاه تهران از جمله اقدامات تاسیسی ایشان محسوب می‌شود.

بدینوسیله از طرف هیات رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تاسف عمیق، درگذشت این عضو هیات علمی را به خانواده سوگوار بویژه همسر ایشان جناب آقای دکتر حسین رجبی نوش‌آبادی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دانشجویان، استادان و همکاران ایشان تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحومه و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران »