عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ساختار بی‌نظیری در فرایند تجهیز مراکز درمانی کشور و مناطق محروم وجود دارد

به گزارش وبدا، دکتر حسن ملکی‌زاده گفت: هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران ساختار بی‌نظیری در چارت سازمانی وزارت بهداشت محسوب می‌شود که وظایف متعددی را درزمینهٔ تامین تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای بر عهده دارد.
وی ادامه داد: با توجه به سختی‌هایی که در حوزه تامین منابع مالی و ارزی در مبادلات بانکی و نیز مشکلات تحریم وجود دارد، وجود چنین ساختار بی‌نظیری در حوزه وزارت بهداشت قطعاً در فرایند تجهیز و تکمیل مراکز بهداشتی درمانی می‌تواند کمک شایانی در راستای ارتقا و تعالی خدمات حوزه سلامت به مردم داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط خود دانشگاه‌ها انجام شود از زمان ثبت سفارش تا اقدام به خرید موانع عظیمی همانند قیمت‌های مختلف، کیفیت‌های نامناسب و ... خواهد داشت.
دکتر ملکی‌زاده تصریح کرد: با بررسی سابقه هیات امنای صرفه‌جویی می‌بینیم که چه تجهیزات پیشرفته و گسترده‌ای برای بیمارستان‌ها تامین‌شده و اکثر قریب به‌اتفاق این تجهیزات از محل برنامه‌ریزی‌ها و اعتباراتی است که از محل صرفه‌جویی ارزی انجام‌شده و بسیار به‌موقع و با برنامه بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه افزایش تخت‌های بستری، فرایند تامین تجهیزات توسعه یا ساخت بیمارستان‌ها توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران انجام می‌گیرد، افزود: تجهیز به‌موقع انجام‌شده و با ارز ترجیحی یا نیمایی صرفه‌جویی منابع دولتی انجام می‌گیرد.
وی یادآور شد: ازجمله مزایایی وجود هیات امنا بررسی اصالت کالاهایی است که وارد می‌شوند درواقع هیات امنا بررسی می‌کند که کالاهایی که قرار است ثبت سفارش کند باکیفیت عالی و از طریق شرکت‌های صاحب صلاحیت وارد می‌شود.
دکتر ملکی‌زاده تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌ها را همچون تخت‌های بستری و اتاق عمل، ونتیلاتور، ماشین بیهوشی و ... را همانند سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی از هیات امنای صرفه‌جویی ارزی تهیه می‌کند و درواقع میلیاردها تومان تجهیزات به کمک این نهاد و نقش بی‌بدیل وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای همانند رادیوتراپی، اسپکت، پت اسکن، سی‌تی‌اسکن و ... برای استان بوشهر محقق شده است.
انتهای پیام/