عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم؛ هشدار در خصوص شیوع آنفولانزا و آبله‌مرغان در مدارس جم / دانش‌آموزان بهداشت فردی را رعایت کنند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی در نشست مسئولین ستادی با رئیس آموزش‌وپرورش جم اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جدید، بهداشت مدارس یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان است که در بخش‌های مختلف و در سطح مدارس پیگیری می‌شود.
قاسمی با اشاره به اینکه شیوع آنفولانزا فصلی و آبله‌مرغان یکی از دغدغه‌های جدی حوزه سلامت است افزود: با تغییر فصل شاهد افزایش آنفولانزا و حساسیت‌های فصلی در دانش‌آموزان هستیم که نیاز است بهداشت فردی موردتوجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه معاینه دانش‌آموزان توسط کارشناسان بهداشت و پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: در معاینات پیش از شروع سال تحصیلی، بیماری، مشکلات جسمی، اختلالات رفتاری و ... دانش‌آموز بررسی و در صورت مشکل تحت درمان قرار گرفته و در پرونده بهداشتی وی ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به دانش‌آموزان در حوزه سلامت گسترده است افزود: اجرای طرح‌های وارنیش تراپی، مکمل یاری با ویتامین دی و آهن، واکسیناسیون، کلاس‌های آموزشی، طرح عاری از پوسیدگی دندان و ... از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی انجام می‌شود.
دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم خاطرنشان کرد: تامین آب آشامیدنی سالم، گندزدایی و نظافت سرویس‌های بهداشتی، جعبه کمک‌های اولیه و شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که بازرسان بهداشت محیط در مدارس بررسی می‌کنند.
قاسمی بابیان اینکه تهویه مناسب تا حد زیادی از انتشار بیماری در کلاس‌های درس از انتشار جلوگیری می‌کند افزود: یکی از دغدغه‌های والدین شیوع شپش سر در دانش‌آموزان است که رعایت بهداشت فردی و جداسازی و درمان فرد آلوده تا زمان بهبودی کامل، از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه است.

لزوم راه‌اندازی آموزشگاه بهیاری در شهرستان جم


رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان جم نیز در این نشست بابیان اینکه بهداشت بر آموزش اولویت دارد افزود: آموزش در محیط ناسالم و غیر ایمن امکان‌پذیر نیست و ارتقای سطح سلامت مدارس یکی از دغدغه‌های جدی ما است.
سید ابوالقاسم حسینی افزود: متاسفانه در شهرستان جم با توجه به وجود بالغ‌بر ۱۰۰ مدرسه دولتی، تنها ۴ مربی بهداشت مشغول فعالیت است که در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه آموزش در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت باشد گفت: از حضور کارشناسان شبکه بهداشت در مدارس استقبال می‌کنیم و با تدوین برنامه‌های مدون به دنبال آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان هستیم.
حسینی خواستار راه‌اندازی آموزشگاه بهیاری در شهرستان جم شد و افزود: با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان و استقبال از رشته بهیاری در شهرستان، آموزش‌وپرورش جم آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی این مرکز را دارد.

انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰