عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر از نجات خانم ۳۹ ساله به دستان توانمند تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اورژانس؛ دکتر سید حسین موسوی گفت: تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر، داوود قاضی‌زاده و کیهان نصرتی، جان خانمی ۳۹ ساله با سابقه بیماری قلبی که دچار ایست قلبی تنفسی شده ، با احیا قلبی- تنفسی او را نجات دادند.
وی اظهار داشت: وقتی تکنسین‌های اورژانس به بالین بیمار رسیدند بیمار در وضعیت ایست قلبی تنفسی بود که آن‌ها فوراً ماساژ قلبی را شروع کرده و راه هوایی بیمار را با استفاده از لوله درون نای باز نگه داشتند. همچنین بیمار را به دستگاه مانیتور متصل کرده و یک رگ برای تزریق داروهای لازم به بیمار ایجاد کردند. سپس با استفاده از دستگاه شوک قلبی به بیمار داده شد و بیمار را به‌سرعت به درمانگاه چغادک منتقل کردند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر بیان داشت: ماساژ قلبی بیمار در درمانگاه چغادک هم ادامه داشته و اقدامات تخصصی دارویی و درمانی و احیا پیشرفته انجام شد که منجر به بازگشت علائم حیاتی و احیا موفق بیمار گردید، سپس وضعیت بیمار به حالت عادی بازگشته و برای ادامه درمان و مراقبت‌های ویژه به بیمارستان تخصصی قلب بوشهر منتقل شد.

انتهای پیام/ زن : (۵۰۰۰۰)