عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون شبکه بهداشت و درمان کنگان: اصلاح الگوی زندگی می‌تواند باعث افزایش کارایی و استقلال سالمندان شود

فاطمه آهو خوش ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی سالمند اظهار داشت: اهمیت تکریم جایگاه و منزلت سالمندی لازم و ضروری است.
وی بیان کرد: ورود به دوره سالمندی یک موفقیت است که باید به آن افتخار کرد، زیرا با یاری خداوند متعال، در طول عمر، بر خطرات و سختی‌های بسیار فائق آمده‌اند تا به این دوره رسیده‌اند و در فرهنگ ما همواره "پیر شدن " دعای خیری است که بدرقه راه کودکانمان می‌شود.
معاون شبکه بهداشت و درمان کنگان گفت: با افزایش سن، تغییراتی در بدن به وجود می‌آید که این تغییرات، فرد سالمند را مستعد انواع آسیب‌ها و کاهش کیفیت زندگی می‌کند.
وی گفت: ازاین‌رو اصلاح الگوی زندگی و توجه به کیفیت آن تا حد بسیار زیادی می‌تواند باعث افزایش کارایی و استقلال سالمندان شود.
آهو خوش گفت: با آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی، تغذیه مناسب، ورزش منظم، کنترل وزن، کاهش استرس و خودداری از مصرف خودسرانه داروها...و بهبود وضعیت زندگی و ارتقای سلامت سالمندان امکان‌پذیر خواهد بود.
معصومه ارمی کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان کنگان نیز جهت پیشگیری از پوکی استخوان و سقوط سالمندان و افزایش نشاط و شادابی این گروه سنی، ورزش‌های مناسب و استاندارد به‌منظور حفظ تعادل سالمندان را اجرا و آموزش دادند.
مراسم دورهمی سالمندان با همکاری شبکه بهداشت شهرستان کنگان، کمیته امداد، جمعیت هلال‌احمر، شهرداری کنگان و بنک با حضور ۵۰ سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در پارک ساحلی شهر بنک برگزار شد.
آموزش سبک زندگی سالم در دوره سالمندی، صرف صبحانه و اهدای هدایایی از سوی جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد به سالمندان از دیگر برنامه‌های این دورهمی بود.
انتهای پیام/ م.س ۳۰۷۰