پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

کشف انبار آرایشی و بهداشتی فاقد مجوز بهداشتی در نیشابور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از کشف و ضبط یک انبار آرایشی و بهداشتی فاقد مجوز بهداشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر مهین شورورزی گفت: با توجه به بخشنامه های سازمان غذا و دارو مبنی بر ممنوعیت فروش کالاهای سلامت محور غیرمجاز در سطح عرضه، کارشناسان اداره آرایشی و بهداشتی به همراه پلیس قاچاق از انبارهای سطح شهرستان بازدید کردند.

مسئول فرآورده های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در تکمیل این خبر اظهار کرد: تمام انبارها ویژگی های عمومی و مشترک دارند و علاوه بر آن، با توجه به نوع انبار و مواد اولیه یا فرآورده های مورد نگهداری، باید ویژگی ها و شرایط اختصاصی درآنها رعایت شود که شرایط ساختمان، شرایط خوب انبارش، روش های بهینه سازی انبار داری و توزیع (نظیر Gsp، GDP) از این موارد می باشند.

مهندس سمانه رمضانی افزود: کارشناسان معاونت غذا و دارو با هماهنگی های به‌عمل آمده با سایر ارگان های ذیربط در قالب گشت های مشترک و با حضور نمایندگان اداره صمت و پلیس مبارزه با قاچاق به صورت سرزده از انبارهای نگهداری و پخش فرآورده های آرایشی و بهداشتی بازدیدهای فنی و تخصصی بعمل می آورند.
در طی بازدید مشترک، انبار فاقد مجوز بهداشتی که به صورت آنلاین و حضوری اقدام به پخش و فروش اقلام آرایشی و بهداشتی می نمود شناسایی گردید که طی بازدید به عمل آمده مقدار حدودی اقلام غیر مجاز به ارزش ۱۵ میلیون تومان از محل کشف و جمع آوری شد.
وی در پایان گفت: شهروندان گرامی توجه داشته باشند، هنگام خرید محصولات سلامت محور برای اطمینان از اصالت و سلامت این محصولات، ملاک تشخیص، رویت برچسب ردیابی و سپس رهگیری با استعلام کد ۱۶ رقمی درج شده در آن از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، نرم افزار تی تک و یا سامانه ttac.ir می باشد.